×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اضافه شدن ۵ هزار دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان عمومی
کشور

به گزارش خبرنگار مهر، پوریا محمدیان یزدی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، رویکرد دولت سیزدهم در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ویژه خواند و اظهار داشت: یکی از تاکیداتی که وزیر کشور برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا داشتند تشکیل قرارگاه برای ناوگان حمل و نقل بود.

وی با بیان اینکه با تشکیل تیم قرارگاهی، چندین قرارداد بزرگ بعد از ۱۰ سال که اقدام قابل توجهی در حوزه ریلی و اتوبوس و ون نشده بود، منعقد شده و پنج هزار دستگاه اتوبوس قرار است در آینده نزدیک وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شود؛ بخشی تحویل شده و بخشی نیز در حال تأمین است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اینکه همچنین پنج هزار دستگاه ون با سوبسید دولتی تأمین خواهد شد، افزود: در حوزه ریلی هم قراردادهای خوبی منعقد شده که با تأمین اوراق مشارکت این اقدامات را می‌توان دنبال کرد.

اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی

محمدیان یزدی با بیان اینکه از منظر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، موضوع بازنگری و اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی نهایی شد، خاطرنشان کرد: تصویب این لایحه در دولت و پیگیری در کمیسیون‌های اصلی مجلس شورای اسلامی انجام شده و هم اینک در صف طرح موضوع در صحن است.

وی، تصویب این قانون را نوعی کمک به کار مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل دانست و گفت: قانون دیگر رسیدگی به تخلفات است که کامل با موضوع نظم و انضباط ترافیکی منطبق است؛ اصلاح لایحه این قانون نیز با رویکردهای اجتماعی و عام المنفعه انجام شده و دست فراجا را باز می‌گذارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین تغییر آئین نامه طراحی راه شهری از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت که رویکرد این ایین نامه از خودرو محوری به انسان محوری تغییر یافته است.

محمدیان یزدی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برنامه منسجمی در حوزه دانش‌بنیان در یکسال اخیر داشته و نیازهای فناورانه احصا شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ملی حمل و نقل دانشگاه بنیان با محوریت دانشگاه ویژگی‌های برجسته شهرداری و معاونت حمل و نقل اصفهان است.

پیاده راه شدن چهارباغ عباسی الگوی انسان محوری است

وی با اشاره به اینکه اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است، افزود: با توسعه ناپایدار صنعت و افزایش خودروها در اصفهان شاهد آلودگی هوا در این شهر هستیم اما با توجه به اینکه در مطالعات سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر اصفهان سهم منابع متحرک بالا بود اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل اصفهان افتاده اما لازم است سرعت یافته و مسیرهای دوچرخه و ترویج دوچرخه اشتراکی و اقدامات فرهنگی توسعه یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی را یکی از اقدامات برجسته شهرداری اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: پیاده راه شدن محور چهارباغ، بیانگر برتری این شهر در حوزه توسعه پیاده راه‌ها بود و انسان محوری شهر اصفهان را الگوی سایر شهرهای کشور قراردادیم.

اصفهان طرح جامع ترافیک شهری ندارد

محمدی یزدی با بیان اینکه شهر اصفهان طرح جامع ترافیک شهری ندارد، افزود: امید است شهرداری اصفهان این طرح را تهیه کند که تا پایان امسال مصوب و مشخص شود که این کلان‌شهر برای توسعه معابر و زیرساخت‌های عمومی تا ۱۵ سال آینده چه برنامه‌ای دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.