×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرانجام هوای تهران پاک شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با توجه به حاکمیت ناپایداری جوی، وزش باد نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت و وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند.

با توجه به تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه (۱۴ بهمن) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با وزش باد مؤثر همراه با کاهش ترافیک در روز تعطیل، پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق طی روز شنبه (۱۵ بهمن) دور از انتظار نیست. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند.

با شکل‌گیری ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا اواخر وقت شنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. هرچند همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۴۷ یعنی شرایط پاک قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.