×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بزرگ‌نمایی در انجام وظیفه با کلیدواژه «امید و
افتخار»

به گزارش خبرنگار مهر، چند ماه قبل بود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در توئیتی از آغاز پویش شنبه‌های «امید و افتخار» خبر داد و نوشت: با یاری و لطف خداوند از این به بعد هر ‎شنبه تا دهه فجر افتتاح پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری را خواهیم داشت که برخی از آنها جزو آرزوهای مدیریت شهری در سال‌های گذشته بوده است.

۲۲ شنبه پرماجرا با زاکانی

طی ۲۲ شنبه امید و افتخاری که در ماه‌های گذشته برگزار شد، پروژه‌های مختلفی افتتاح و کلنگ‌زنی شد و یا به بهره‌برداری رسید که برخی از آن‌ها شامل پروژه‌هایی می‌شود که طی دوره‌های پیشین مدیریت شهری به دلایل گوناگون متوقف شده بود و در قالب شنبه‌های امید و افتخار قفل آن‌ها گشوده شد.

بنابر وعده شهردار تهران، پویش امید و افتخار، در دهه مبارک فجر به‌صورت روزانه برگزار می‌شود و بر همین اساس در بیست و سومین روز از پویش امید و افتخار، باغ ایرانی «گلاریس» در منطقه ۵ شهرداری تهران افتتاح شد.

وعده‌ای که محقق نشد

به‌رغم وعده شهردار تهران مبنی بر افتتاح پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری در قالب شنبه‌های امید و افتخار اما گاهاً در برخی از شنبه‌های امید و افتخار مشاهده شد که شهرداری نه تنها هیچ پروژه بزرگ مقیاس شهری را افتتاح نکرده، بلکه اساساً پروژه‌ای را حتی در مقیاس کوچک به بهره‌برداری نرسانده است!

در همین راستا؛ ناصر امانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن واکاوی در کارنامه شهرداری تهران در پویش شنبه‌های امید و افتخار گفت: در همان روز اول که آقای زاکانی در شورای شهر اعلام کرد که قرار است هر هفته پروژه‌ای را در قالب شنبه‌های امید و افتخار داشته باشند، گفتم که افتتاح پروژه را کنار بگذارند؛ چرا که به اندازه کافی پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران وجود دارد و اگر به جای برگزاری این پویش به‌صورت هفتگی، ماهی یک پروژه ملموس برای مردم و قابل بهره‌برداری رونمایی می‌شد، رضایت مردم به‌نحو مطلوب جلب می‌شد.

امیدآفرینی در کلنگ‌زنی نیست

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدآفرینی در کلنگ‌زنی نیست بلکه در بهره‌برداری است، گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های شنبه‌های امید و افتخار دارای شفافیت نیست، در مراسمات این پویش شرکت نکردم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائلی که در شنبه‌های امید و افتخار در قالب پروژه معرفی شد، وظیفه ذاتی شهرداری محسوب می‌شود، اظهار کرد: به‌طور مثال در خصوص قرارگاه جهادی ساخت مسکن شهرداری مدعی تسهیل‌گری در جهت ساخت مسکن در شهر تهران است؛ حال آن‌که صدور پروانه شهرسازی برای اشخاص کار ذاتی شهرداری است و اساساً نیاز به مراسم و افتتاحیه ندارد.

قولی که بر زمین ماند

امانی افزود: شهردار قول داده بود که ماه‌شمار پیشرفت پروژه‌های عمرانی را ایجاد کنند؛ اما هنوز چنین چیزی را ندیده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در برخی از شنبه‌های امید و افتخار نیز پروژه‌های خوبی مانند پروژه یادگار امام مورد پیگیری قرار گرفت که سال‌ها معطل ماندن بود؛ لذا این‌گونه نیست که زحمات شهرداری را نادیده بگیریم اما اینکه هر هفته برای مسائلی که وظایف عادی و ذاتی شهرداری محسوب می‌شود، افتتاحیه و مراسم برگزار شود، قابل قبول نیست.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.