×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

واکنش زاکانی به تصمیم پارلمان اروپا علیه سپاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شهر، سی و ششمین یادواره شهدای عملیات کربلای پنج، با حضور شهردار تهران و آحاد مختلف مردم در مسجد پنبه چی خیابان ولیعصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم علیرضا زاکانی با اشاره به شرایط ایران در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس به دو بازه زمانی سال نخست و سپس هفت سال بعد از آن تقسیم می‌شود. در سال اول فرمانده کل قوا بنی صدر بود؛ در این برهه زمانی ما چهار عملیات داشتیم؛ یکی از مهمترین آنها عملیات هویزه بود که در جریان آن شهید حسین علم الهدی و یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند؛ رئیس‌جمهور وقت که عاقبت بخیر نشد و معتقد بود باید زمین بدهیم و تا کوه‌های لرستان عقب‌نشینی کنیم و در عوض مانند استراتژی جنگی دوره اشکانیان زمان بخریم.

وی در ادامه افزود: اما هفت سال بعد با عزل بنی صدر آنهایی که دست پرورده امام و صاحبان انقلاب بودند میدان‌دار جنگ شدند؛ شهدایی چون همت، باکری، خرازی، سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی ورق جنگ را برگرداندند و دفاع مقدس صورت جدیدی به خود گرفت؛ جنگ تجلی اراده الهی در نصرت بندگانش شد و نشان داد اگر مجاهدت و حرکت بندگان درست باشد خدا نیز راه را برای پیروزی ما باز می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در خرداد ۶۱ گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد امام به رزمندگان پیام دادند من دست شما را میبوسم اما این خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد؛ چند سال بعد در اسفند ۶۳ عملیات بدر آغاز شد. ما در پنج روز اول عملیات خوش درخشیدیم اما ناگهان ورق برگشت؛ در چنین شرایطی که هرکس زانویِ غم بغل گرفته بود امام به آقا محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی پیام دادند اگرچه به ظاهر شکست خورده اید اما چون به وظیفه خود عمل کردید شما پیروزید و از الان به فکر عملیات بعدی باشید؛ چند روز بعد از پیام امام رزمندگان اسلام عملیات والفجر ۸ را شروع کردند که در این عملیات ما توانستیم توفیقات زیادی به دست آوریم و با تصرف شهر فاو امکان دسترسی عراق به خلیج فارس و آب‌های آزاد را از بین ببریم.

زاکانی تاکید کرد: منطق جنگیدن ما در دفاع مقدس منطق ایستادگی و مقاومت بر مسیر حق بود؛ پیشروی و آزاد کردن مناطق تحت اشغال اگرچه مهم بود اما آن چیزی که اهمیت بیشتر برای رزمندگان داشت، جهاد برای خدا بود؛ جهادی که باعث می‌شد توفیق الهی نیز شامل حال رزمندگانمان بشود.

شهردار تهران افزود: پس از عملیات والفجر ۸ عراقی‌ها توانستند برای مدتی مهران را تصرف کنند؛ با تصرف مهران بعثی‌ها تبلیغ می‌کردند از این به بعد در برابر هر شهری که توسط ایران تصرف می‌شود آنها نیز شهری از ما را اشغال خواهند کرد. امام در واکنش مانند سال ۶۰ که گفته بودند حصر آبادان شکسته شود دستور دادند مهران نیز آزاد شود؛ رزمندگان اسلام در شرایطی که عملیات سنگین والفجر۸ را گذرانده بودند برای آزادسازی مهران آماده به تدارک عملیات جدید شدند؛ در کربلا یک قرار بود طبق برنامه ریزی پس از سه شب حمله مهران آزاد شود اما با نصرت الهی در همان شب نخست مهران آزاد شد و رزمندگان توانستند با تصرف ارتفاعات قلاویزان بر شهر بدره عراق مسلط شوند؛ اتفاقات کربلا ۱ و آزادسازی یک روزه مهران بار دیگر وجود اراده و نصرت الهی را در توفیقات رزمندگان ما نشان داد.

زاکانی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ گفت: این عملیات زمستان ۶۵ در حالی آغاز شد که چند هفته قبل از آن نیروهای نظامی ایران در عملیات کربلای ۴ شکست سنگینی خورده بودند؛ هیچکس گمان نمی‌کرد که به فاصله کوتاهی بعد از کربلای ۴ رزمندگان ایرانی دست به عملیاتی جدید بزنند و آن توفیقات را در کربلای ۵ به دست بیاورند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس خدا حامی و همراه ملت ایران بود؛ امروز نیز در جنگی که با غرب داریم و شرایطش از حالت نظامی تغییر کرده است خدا با ماست؛ خیلی‌ها بودند که در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند اما در شرایط جنگی جدید پایشان لغزید مانند همین جاسوسی که اخیراً اعدام شد و در سابقه خود ۷۰ ماه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را داشت؛ فردی که ماه‌ها در راه حق دفاع کرد و سختی کشید اما نهایتاً دنیای دون او را فریب داد و وی را از یک رزمنده دفاع مقدس تبدیل به جاسوس دشمن کرد و عاقبت به شر شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیش از اروپایی‌ها ترامپ نیز همین مسیر را رفته بود و چیزی عایدش نشد و اروپایی‌ها نیز مانند ترامپ در نهایت دستشان خالی خواهد بود؛ تصمیماتی چنین نشان دهنده شکست اروپایی‌ها از ملت ایران است؛ آنها در حوادث اخیر اطمینان داشتند که انقلاب اسلامی از بین می‌رود اما بار دیگر توطئه شأن علیه انقلاب توسط مردم شکست خورد.

وی در ادامه گفت: ما اموالی از کشورهای غربی طلب داشتیم و قبل از این حوادث قرار بود بخشی از آن آزاد شود اما با وقوع آشوب‌های اخیر کشورهای اروپایی که دنبال رو آمریکا در سیاست هستند بهانه آورده و زیر قول خود زدند البته اکنون بعد از گذشت چند ماه و شکست برنامه آنها علیه ملت ایران بار دیگر پیغام می‌دهند که حاضرند با ایران وارد گفتگو و همکاری شوند.

زاکانی در فراز پایانی سخنان خود به ذکر خاطره‌ای از مجاهدان پاکستانی پرداخت و گفت: اخیراً در جلسه‌ای که وزارت ارتباطات برای پاسداشت شهدای مقاومت گرفته بود با یکی از مجاهدین لشکر زینبیون پاکستان روبرو شدم؛ این برادر عزیز با بغض به من می‌گفت امروز ما مجاهدان زینبیون نگران ایران هستیم و از شما می‌خواهیم که حامی و پیرو ولی فقیه آیت الله خامنه‌ای باشید؛ چندی قبل هم خدمت حضرت آقا بودیم ایشان گفتند هر کسی که خسته شود و پرچم انقلاب را زمین بگذارد باز هم انقلاب پیش خواهد رفت و جوانان مملکت نمی‌گذارند بار انقلاب بر زمین بماند و به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران پیروز خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.