×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قصور شهرداری و تحمیل هزینه اضافی به شهروندان + فیلم

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ “آلودگی هوا” نامی آشنا برای پایتخت‌نشینان که به‌طور خاص در سال‌های اخیر ناخوانده نیست و تبدیل به یکی از معضلات اصلی برای سلامت شهروندان شده است.

از ابتدای سال تاکنون پایتخت‌نشینان ۱۴۸ روز هوای قابل قبول، ۱۱۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۶ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک تجربه کردند؛ این در حالی است که با گذشت ۲۸۶ روز از ابتدای سال تنها دو روز هوای پاک سهم تهرانی‌ها بوده است.

در موضوع آلودگی هوا صحبت‌های زیاد شده و بارها گفته شده که بر اساس قانون هوای پاک ۲۳ دستگاه متولی رسیدگی به وضعیت نابسامان هوای پایتخت هستند و شهرداری تهران نیز در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول در این حوزه مسئولیت دارد.

مهم‌ترین وظیفه شهرداری تهران در رسیدگی به وضعیت هوای پایتخت و رفع آلودگی هوا، ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم فروش طرح ترافیک در روزهای آلوده پایتخت است.

قصور شهرداری و تحمیل هزینه اضافی به شهروندان + فیلم

نیم بها شدن بلیط اتوبوس و مترو مصوبه شهرداری تهران

روز گذشته بود که معاون استانداری تهران اعلام کرد که روز شنبه در شهر تهران طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود و مجوز روزانه طرح ترافیک نیز صادر نخواهد شد.

ممنوعیت فروش طرح ترافیک و اجرایی شدن طرح از مقابل درب منازل به معنای سوق پیدا کردن شهروندان به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ ناوگانی که به گفته شهردار تهران و مطابق با آخرین مصوبات باید در روزهایی که هوای تهران آلوده است، بهای بلیط آن نصف قیمت باشد تا شهروندان بتوانند در روزی که اجازه استفاده از خودروی شخصی را ندارند به راحتی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به لطف خدا بنا شده است زمانی که هوای تهران آلوده شد بهای ناوگان حمل و نقل عمومی نصف شود

در همین راستا؛ علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب مصوبه نصف شدن بهای بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده گفت: این مصوبه اخیراً تصویب شده و ادامه پیدا می‌کند و به لطف خدا بنا شده است تا زمانی که هوای تهران آلوده شد بهای ناوگان حمل و نقل عمومی نصف شود.

قصور شهرداری و تحمیل هزینه اضافی به شهروندان + فیلم

شهرداری بهای کامل ناوگان حمل و نقل عمومی را از شهروندان دریافت کرد

با این حال اما گزارشات دریافتی از شهروندان دلالت بر این دارد که به‌رغم تصویب نیم‌بها شدن هزینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده، شهرداری تهران نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده و هزینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده با غیر از آن تفاوتی ندارد و همین موضوع سبب گلایه شهروندان از مدیریت شهری پایتخت شده است.

با توجه به اظهارات صریح شهردار تهران، مبنی بر تصویب نصف شدن بهای ناوگان حمل و نقل عمومی، شهرداری موظف بوده است تا امروز و با توجه به آلودگی هوای پایتخت بهای بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو را نصف کند تا شهروندان بتوانند به راحتی از این ناوگان استفاده می‌کند؛ اما با وجود این مصوبه و در حالی که از روز گذشته اعلام شده بود هوای تهران در روز شنبه آلوده خواهد بود، شهرداری تهران به این مصوبه عمل نکرد و بهای بلیت مترو و اتوبوس همانند سایر روزها به صورت کامل از شهروندان دریافت شد.

تحمیل هزینه اضافی به شهروندان با مصوبه روی کاغذ مانده

مطابق با اعلام سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده شرایط جوی کشور پایدار است که این مسئله باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و بزرگ از جمله تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که آیا شهرداری تهران در روزهای آینده به مصوبه خود مبنی بر نیم‌بها شدن هزینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی عمل می‌کند و یا این مصوبه صرفاً در حد یک مصوبه بر کاغذ باقی خواهد ماند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.