×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مشکلات شهروندان امروز ریشه در فرهنگ دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه سومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، شهردار تهران امروز- پنجشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۱، با حضور در بیت‌الزهرای شهر کرمان (منزل شخصی حاج قاسم) و در جمع مردم و مدیران شهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام، شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی، به روان پاک حاج قاسم سلیمانی درود و سلام فرستاد.

زاکانی گفت: جریان عدالت‌خواهی اسلامی در انقلاب سال ۵۷ به «حکومت» تبدیل شد. ما آن روزها وسیله‌ای نداشتیم، بلکه با شعار و ایدئولوژی کار را پیش بردیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تلاش مؤمنانه مسئولان نظام در این سال‌ها برای پیشبرد اهداف والای انقلاب، افزود: ۴۴ سال تلاش ما برای تبدیل شعارها به «الگو» بوده است. به طوری که امروز میراث‌دار تلاش چهل‌وچهار ساله مبارزان انقلاب اسلامی هستیم و باید مواریث خوب را حفظ و تقویت کرده و تحویل آیندگان بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست معاونان فرهنگی کلانشهرهای کشور در کرمان، تأکید کرد: اغلب عمده توجه مدیران شهری به «کالبد شهر» بوده است؛ درحالی که آنچه سازنده بنیان و اساس شهر است را باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی جست‌وجو کرد.

زاکانی در ادامه با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش اقدامات فرهنگی در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: همه وجوه زندگی ما نیازمند پیشرفت است؛ اما مشکلات شهروندان امروز ریشه در فرهنگ دارد. بنابراین هم‌فکری و هم‌افزایی معاونان فرهنگی کلانشهرها در کنار هم می‌تواند سازنده باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: امروز اما ما اینجا به‌مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم گرد هم آمده‌ایم. شهید سلیمانی دو ویژگی ممتاز مکتب‌ساز داشت؛ ویژگی اول «زیست شهیدانه» بود. حاج قاسم از دنیا دل بریده بود. همه وجود خود را وقف تبعیت از امامین انقلاب کرده بود. خدمتِ بامنت! حاج قاسم التماس می‌کرد تا خدمت کند.

وی در تشریح «زیست شهیدانه» شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم در سال ۷۶ وقتی از بخشی از سپاه تودیع می‌شد، گلایه می‌کرد چرا تودیع من همراه با «شهادت» نیست! او حسرت می‌خورد که چرا از خستگی به شهادت نرسیده است. حسرت می‌خورد چرا از جمع مجاهدان فی سبیل‌الله فاصله گرفته است.

زاکانی در ادامه به بیان دیگر ویژگی بارز شهید سلیمانی پرداخت و گفت: دومین ویژگی ممتاز این شهید بزرگوار «جهانی» بودن حاج قاسم است؛ چه جریان «اسلام ناب» چه حرکات «مستضعفین» در دنیا متأثر از اقدامات ایشان است.

شهردار تهران ضمن یادآوری مجاهدت‌های آن شهید بزرگوار در فرماندهی سپاه قدس، بیان داشت: شهید سلیمانی علمدار و پرچمدار محور مقاومت بود؛ از سال ۷۶ که متولی سپاه قدس بود، توانست متفاوت از عملکرد گذشتگان به یک قُله و الگو خود را تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند الگوی حاج قاسم را بیشتر و بیشتر به جهانیان نشان دهد. هم‌افزایی معاونان کلانشهرها در این اجلاس در همین راستا است.

زاکانی با یادآوری تصمیم مدیریت شهری پایتخت برای همکاری با شهرداری کرمان در راستای برگزاری هرچه با شکوه‌تر سومین سالگرد شهید سلیمانی، تأکید کرد: سال گذشته کرمان از بیش از ۷۰ نقطه جهان در مراسم گرامیداشت شهید میهمان داشت. با توجه به حجم میهمانان شهرداری تهران امسال با افتخار در کنار دوستان کرمانی برای خدمت‌رسانی به زائران خواهد بود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد مجموعه مدیریت شهری مشمول دعای خیر شهدا قرار بگیرند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.