×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پس گرفتن بیش از ۳۰ خانه شهرداری/ حراست مسئول تخلیه املاک
است

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ چندی پیش بود که میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در جریان بررسی حسابرسی از یکی از مناطق در صحن شورای شهر تهران از واگذاری خانه‌های شهرداری تهران به عده‌ای از افراد خبر داد.

وی اعلام کرد که در حسابرسی‌هایی که شورای شهر از مناطق ۲۲ گانه انجام داده است شاهد یک رویه و تخلفی از سوی شهرداری تهران در دوره‌های گذشته هستیم که این حسابرسی مرتبط با سال ۹۶ تا ۹۹ است و در بستر این حسابرسی املاکی از سوی شهرداری تهران بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نهادها اشخاص و افرادی واگذار شده است.

واگذاری املاک متعلق به دوره‌های قبل است

پس از این اظهارات مظفر بود که شهردار تهران اعلام کرد این موضوع ارتباطی به دوره ششم مدیریت شهری ندارد و مرتبط با قبل است.

همچنین شهردار تهران صراحتاً اعلام کرد که تعدادی از املاکی که در دوره‌های گذشته مدیریت شهری به عده‌ای خاص واگذار شده‌اند را پس گرفته‌ایم و برایمان تفاوت ندارد چه کسانی در این خانه‌ها ساکن هستند.

پس گرفتن بیش از ۳۰ خانه شهرداری/ حراست مسئول تخلیه املاک است

اما مطابق با قانون خانه‌های شهرداری تهران به دو دسته تقسیم می‌شوند یک دسته املاک آنهایی هستند که به مجموعه‌های مختلف واگذار شده‌اند و در حال بهره‌برداری هستند برای مثال فردی آن را به عنوان خانه خود انتخاب کرده است و دسته دیگر املاک تبصره ۶ هستند که این املاک قاعده خاص خود را دارند و با تصویب شورای شهر تهران این املاک که به سمن‌ها، مجموعه یا مؤسسه‌های مختلفی واگذار شده‌اند.

خانه‌هایی که افراد خاص آنها را در گذشته‌های دور در اختیار گرفته بودند و در آنجا ساکن شدند برای اعضای شورای شهر و شهروندان تبدیل به سوال شده است و آنها خواستار این هستند که هرچه سریع‌تر وضعیت آنها مشخص و به شهر و شهروندان تحویل داده شود.

علاوه بر بررسی وضعیت این خانه‌ها توسط شهرداری تهران دستگاه قضا نیز به دنبال چرایی واگذاری این خانه‌ها در دوره‌های گذشته و باز پس بازپس‌گیری آنها است.

فهرست املاکی که از سوی اشخاص تصرف شده‌اند در اختیار دادگستری قرار گیرد

اول آذرماه نیز، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار با زاکانی به موضوع املاک شهرداری اشاره کرده بود و گفته بود: شهرداری در قبال این املاک مسئول است و خوشبختانه مدیریت شهری این اراده و اهتمام را دارد که اقدامات لازم را در جهت استیفای حقوق بیت‌المال انجام دهد.

وی در همین زمینه از شهرداری تهران خواست تا فهرست املاکی که از سوی اشخاص تصرف شده‌اند، تهیه و در اختیار دادگستری کل استان تهران قرار دهند تا پس از اعلام به واحد قضائی مربوطه، به‌طور ویژه تحت پیگیری قرار گیرد.

پس گرفتن بیش از ۳۰ خانه شهرداری/ حراست مسئول تخلیه املاک است

لیست خانه‌هایی که افراد در آنها نشسته‌اند در دست حراست شهرداری است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از افرادی خاص گفت: لیست خانه‌هایی که افراد به هر دلیلی در آنها نشسته‌اند در دست حراست شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه حراست شهرداری متولی پیگیری تخلیه خانه‌ها است اظهار کرد: سازمان املاک مالک اصلی خانه‌ها و عامل تخلیه سازمان حراست است زیرا در بخشی از این خانه‌ها پرسنل ساکن هستند.

آن دسته از خانه‌هایی که حراست بتواند را تخلیه می‌کند برای آنهایی که نتوانند حکم قضائی گرفته می‌شود

زاکانی تصریح کرد: آن دسته از خانه‌هایی که حراست بتواند را تخلیه می‌کند برای آنهایی که نتوانند حکم قضائی گرفته می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به تخلیه خانه‌ها بیان کرد: حراست شروع به تخلیه خانه‌ها کرده و کار تخلیه آغاز شده است زیرا شهرداری با کسی تعارف ندارد و بیش از ۳۰ خانه تخلیه شده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.