×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مجتمع آبرسانی ۲۰۰ روستای غرب مازندران تعریف شده است

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد ابراهیم یخکشی یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان که به میزبانی تنکابن برگزار شد، تأمین و توزیع آب شرب را یکی از مهمترین موضوعات شهرستان تنکابن برشمرد و افزود: در برنامه چشم انداز ۱۴۲۵ برای تأمین و توزیع آب شرب در قالب مجتمع آبرسانی به شهرستان غرب مازندران و ۲۰۰ روستای پایین دست پروژه‌هایی تعریف کردیم.

وی افزود: برای اجرای این پروژه بودجه اختصاص یافته و قرارداد با پیمانکار هم منعقد شده است و تأمین آب از رودخانه‌های دوهزار و سه هزار و سدی که در نشتارود احداث می‌شود، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی خرم آباد در دست اجراست و تا پایان سال جاری مشکل آب مردم این منطقه حل می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه مهار آب‌های سطحی هم در دست اجراست.

این مسئول درباره سد ازارود هم گفت: مطالعات فاز یک آن انجام شده و در مرحله اخذ مجوز از محیط زیست قرار دارد.

یخکشی اضافه کرد: احداث سد در دوهزار و سه هزار هم در مرحله مطالعه قرار داشته و برای تأمین آب کشاورزی در تنکابن هم سردهنه های مدرن کشاورزی در دست ساخت قرار دارد.

وی با اشاره به پرتعداد بودن رودخانه‌های غرب مازندران، اظهار داشت: این رودخانه با بروز سیل دچار آسیب می‌شوند که در حال حاضر حدود ۸ پیمانکار مشغول زدن دیواره حفاظتی و ساماندهی رودخانه در تنکابن مشغول به کار هستند.

یخکشی درباره طرح گردشگری رودخانه‌ها هم بیان کرد: رودخانه‌ها از منظر گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و به همین منظور تفاهم نامه‌ای با شهرداری‌ها امضا کردیم و طرح گردشگری رودخانه چشمه کیله تنکابن به منظور استفاده از فضای پیرامونی رودخانه در دست بررسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.