×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

گلستان جزو ۵ استان پیشرو در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی است

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی، ظهر شنبه در دیدار با با مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان اظهارکرد: استان گلستان جزو پنج استان پیشرو در مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده و احداث حداقل هفت هزار واحد مسکونی روستایی در هر سال نشان از اراده بنیاد برای مقاوم سازی کل واحدهای غیرمقاوم روستایی تا سال ۱۴۱۰ است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: ادامه این روند مستلزم مشارکت و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های همکار بنیاد برای تحقق این هدف است.

وی با اشاره به در معرض خطربودن بیش از ۳۰۰ روستای استان، گفت: تصویب ۵۵ میلیارد اعتبار برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، گامی مهم برای ایمن سازی روستاها است.

حسینی عنوان کرد: تاکنون ۱۱۱ روستا ایمن سازی شده و ۲۱۵ روستا نیازمند ایمن سازی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: جهش قابل توجه در ساخت مسکن ایمن و مقاوم روستایی به ویژه برای اقشار محروم و نیازمند و همچنین ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و اجرای طرح‌های هادی در روستاها موجب ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت.

وی وجود ۳۲۶ روستای در معرض خطر و مخاطره آمیز در استان را برای مسئولان هشداری جدی دانست و ضمن تشکر از مدیرکل بنیاد مسکن استان برای حساس کردن مسئولان استان در این خصوص، از پیگیری جدی تامین اعتبار برای مطالعات و اقدامات اجرایی در این روستاها خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.