×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اعتبارات عمرانی روستاها در دولت سیزدهم ۶۳ درصد افزایش یافت

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید محمدرضا هاشمی ابراز داشت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای دهیاری‌های استان سمنان  در دولت سیزدهم درنظر گرفته شد که در مقایسه با سال‌ گذشته ۶۳ درصد افزایش یافت.

استاندار سمنان اظهار داشت: نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری بکاهد و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: دهیاری ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی باید به مفهوم واقعی کلمه درآمدزایی کنند و زمینه ساز انجام اقدامات مختلفی در روستا شوند، تلاش دولت توانمندسازی دهیاری هاست و اگر دهیاران نیز انگیزه لازم را داشته باشند، می توانند منشا خلق درآمد شوند.

هاشمی ادامه داد: روستاها باید محل تولید ثروت باشند و رویکرد دولت سیزدهم حمایت از دهیاری‌ها برای اقداماتی عمرانی، تقویت تولید و اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها است.

وی افزود: اعتبارات به روستاهای دارای دهیاری پرداخت می‌شود و سال گذشته با اهتمام مسوولان ۴۱ روستای استان سمنان دارای دهیاری شدند که از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

هاشمی تصریح کرد: در گذشته ۲۵۶ روستای استان دارای دهیاری بود و طی یکسال گذشته ۴۱ روستای دیگر استان سمنان نیز دارای دهیاری شدند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: اکنون ۲۹۷ روستای استان به برکت دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دارای دهیاری است.

به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت استان حدود ۷۰۳ هزار نفر بود که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.