×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کریمیان: سرانه فضای آموزشی پایتخت کمتر از میانگین کشوری است/ چمران: آماده تهاتر مدارس کاشی آبی با دولت هستیم

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا کریمیان در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران از کسب ۹ مدال طلا و یک مدال نقره توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی خبر داد و افزود: از این تعداد هشت مدال طلا و یک مدال نقره به دانش آموزان شهر تهران اختصاص دارد.

یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به وجود ۵۰ هزار واحد آموزشی در پایتخت، گفت: یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آموزش و پرورش تهران را اداره می کنند اما وضعیت فضای آموزشی در پایتخت چندان مطلوب نیست.

سرانه فضای آموزشی پایتخت کمتر از میانگین کشوری

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که با همکاری مدیریت شهری فضای آموزشی شهر را بهبود ببخشیم، تصریح کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع و در تهران ۴.۲ متر مربع است. تهران از استان های آخر در فرسودگی مدارس است که نشان می دهد ما نیازمند توجه ویژه به فضاهای آموزشی در تهران هستیم.

کریمیان با اعلام اینکه تراکم دانش آموزی در کلاس های درس از هشت تا ۱۰ نفر بیش از میانگین کشوری است، یادآور شد: این موضوع کار دانش آموزان و معلمان را سخت تر می‌کند و باعث کاهش کیفیت آموزش می شود.

وی با تأکید بر اینکه خیرین چندان مشتاق به کمک برای ساخت مدرسه در تهران نیستند، اظهار کرد: خیرین به سمت استان های محروم می روند چراکه اگر بتوانند در تهران یک مدرسه بسازند با همان مبلغ می توانند سه یا چهار مدرسه در دیگر شهرها بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: عدم وجود زمین برای ایجاد فضای آموزشی یکی از مشکلات ما به شمار می رود. برج هایی که در آینده در اختیار زوج های جوان در منطقه ۲۲ قرار می گیرد می تواند مشکل جدی برای تأمین فضای آموزشی ایجاد کند.

شهرداری اسناد مدارس کاشی آبی را به آموزش و پرورش منتقل کند

وی با اعلام اینکه قدمت مدارس کاشی آبی در تهران بسیار بالاست، یادآور شد: این مدارس از محل درآمدهای شهرداری ساخته شده و آموزش و پرورش متصرف است اما سندی در اختیار ندارد و وقتی به دنبال خیرین می رویم اعلام می کنند که اگر این مالکیت وجود داشته باشد وارد مشارکت خواهند شد. اسناد مالکیت در اختیار شهرداری است و تقاضا می کنیم که اسناد برای بهره برداری به آموزش و پرورش منتقل شود تا موانع نوسازی را برطرف کنیم.

ضرورت همکاری شورای شهر با زاکانی برای عملیاتی شدن نقطه نظرات شهردار در توسعه فضای آموزشی

کریمیان تأکید کرد: شهردار تهران نگاه فاخر و قابل احترامی به آموزش و پرورش دارد؛ انتظار ما این است که شورای اسلامی شهر تهران در کنار شهردار تسهیل گری را ایجاد کند تا نگاه شهردار را برای توسعه فضای آموزشی تهران عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران از وجود ۸۶ واحد آموزشی کاشی آبی در پایتخت خبر داد و گفت: تقاضا می کنیم که اسناد به دولت جمهوری اسلامی و به عنوان بهره بردار به آموزش و پرورش منتقل شود تا بتوان نوسازی مدارس را انجام داد.

وی با بیان اینکه سه درصد عوارض پیش بینی شده از سوی شهرداری برای مدارس بسیار مثبت و اثرگذار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز سهم دارد که درخواست داریم شورای اسلامی شهر برای دریافت این سهم به ما کمک کند.

زمین برای فضای آموزشی کم نیست/آمادگی مدیریت شهری برای تهاتر مدارس کاشی آبی با دولت

به گزارش شهر در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمین برای فضای آموزشی کم نیست، اظهار کرد: هر زمینی معرفی شد آموزش و پرورش اعلام کرد که توان خرید آن را ندارد و این زمین‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی حذف شد.

مهدی چمران تأکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارند که مدارس کاشی آبی را با دولت تهاتر کند و طلب شهرداری از دولت در این مسیر برطرف شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.