×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مسجد محوری حلقه مفقوده مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پیرهادی، در تذکر پیش از دستور هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز مسجد و تبریک این روز، به قرائت جمله‌ای از امام راحل در خصوص مسجد پرداخت و اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود، این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد، این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند، این طور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم، دیگر مسجد می‌خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است.

وی تاکید کرد: مسجد محل رجوع و رفع مشکلات مردم، محل انسان‌سازی، آموزش اخلاق و کمک به همنوعان است و هر چقدر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مسجد انجام شود، موفقیت آن تضمین می‌شود.

پیرهادی با بیان اینکه در شهر تهران حدود هزار و هشتصد مسجد داریم اما توجه به آنها بسیار کم است، عنوان کرد: می‌توان در برنامه‌های اوقات فراغت، برنامه‌های ورزشی، آموزشی، مسجد محلی برای حضور جوانان و بهره مندی آنان از این برنامه‌ها باشد.

وی، مسجد را سرمایه شهر عنوان کرد و گفت: چرا از سرمایه مسجد به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه مسجد محوری باید تمرکز بیشتری داشته باشیم، عنوان کرد: شاید برخی ائمه جماعات از کم توجهی به مساجد در این دوره ناراحت هستند.

وی افزود: مسجد فقط محل نماز خواندن نیست بلکه محلی برای کم کردن آسیب‌ها و کمک افراد مستضعف است؛ همانطور که در دوران پیامبر اکرم (ص)، مسجد به محلی برای حل و فصل دعاوی، آموزش، کمک به مردم و محل رجوع مردم بود.

پیرهادی با اشاره به دیدارهای سال ۹۵ و ۹۶ با محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، تاکید کرد: همواره بر استفاده از مسجد به عنوان کانون برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید شده بود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه همه چیز پول نیست اما می‌توان با اعطای برخی تسهیلات، مشکلاتی را حل کرد، اظهار داشت: گاهی قرار است به مسجد تسهیلاتی ارائه دهیم تا برخی مشکلات حل شود؛ برای نمونه می‌توان از سانس‌های خالی مجموعه‌های ورزشی برای جوانان مسجدی بهره گرفت باید از ظرفیت‌های مغفول شهر، با همکاری مساجد، سراهای محله و مردم در مدیریت شهری استفاده شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.