×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اقدامات شهرداری تهران برای راهپیمایی اربعین + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین توکلی‌زاده در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با تقدیر از حضور اصحاب رسانه و تلاش‌های خبرنگاران برای انعکاس اقدامات مدیریت شهری گفت: ستاد اربعین حسینی مدتی است که کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرده.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این ستاد سابقه دیرینه‌ای در شهرداری تهران دارد و خدمات خوبی را نیز ارائه کرده است. پس از دو سال وقفه عدم شرکت مردم عزیز و شریف در حماسه بزرگ اربعین حسینی امسال مقدمات حضور مردم در این حماسه بزرگ فراهم شده است.

وی عنوان کرد: طبق سنوات گذشته مردم خود با مشارکت جمعی این مراسم را بدل به یک حماسه بزرگ جهانی کردند و حضور ۲۵ میلیون نفر عدد کمی نیست و بی بدیل است و آثار جهانی آن در جهان قابل مشاهده است.

توکلی‌زاده اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات انسانی است که این رخداد بزرگ شکل می‌گیرد و فرصت بی بدیلی برای توشه برداشتن از سفره سیدالشهدا است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مدیریت شهری به عنوان یک قطره در دریای اندک وظایفی را به دوش دارد، گفت: سعی می‌کنیم با انجام این وظایف در خدمت به این محبت و دلدادگی مردم به سیدالشهدا باشیم.

وی اذعان کرد: ستاد اربعین شهرداری تهران عضو رسمی ستاد اربعین کشور است و در این ستاد که با مسئولیت وزیر کشور شکل می‌گیرد مسئولیت‌هایی بر عهده کلانشهرهای کشور و شهرداری تهران گذاشته می‌شود.

توکلی‌زاده بیان کرد: عمده این وظایف در حوزه خدمات شهری تداوم خواهد داشت و در کمیته‌های حمل و نقل، فرهنگی و رسانه در خدمت مردم هستیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دو ساله اشتیاق تجمیع شده‌ای در مردم وجود دارد و بیانگر یک استقبال بزرگ و میلیونی برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین حسینی را شکل داده ایم، گفت: پیرو تقسیم کاری که انجام گرفت در حوزه فرهنگی و رسانه مسئولیت‌هایی را عهده دار شده ایم و در حال حاضر سعی بر آن است که هر چه در گذشته بوده با همت بیشتر انجام شود و به کیفیت خدمات اضافه کنیم و در این دوره با کیفیت بهتری به سرانجام برساند.

توکلی‌زاده در ادامه اظهار کرد: رسانه اربعین خود مردم هستند که با انعکاس مطالب سفر خود می‌توانند دیگران را با خود سهیم کنند و کمک به گسترش این موضوع خواهد کرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته بنابر این بود دعوت رسانه‌ای و فراگیری برای راهپیمایی جاماندگان صورت نگیرد و ما نیز بر همین منوال جلو رفتیم.

وی عنوان کرد: امسال پیش بینی این است تعداد زیادی از مردم تهران در راهپیمایی جاماندگان شرکت کنند. مسئولیت این موضوع بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده و جلسات هماهنگی آن با دستگاه‌های دیگر برگزار شده است.

توکلی‌زاده عنوان کرد: در همه مراسمات از جریانات مردمی و انقلابی برای برگزاری مراسمات دعوت می‌کنیم و عمده زحمت برگزاری مراسمات با مردم است؛ لذا از خود مردم درخواست می‌کنیم که در مراسم راهپیمایی جاماندگان در کنار ما باشند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران عنوان کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران با استقبال و دغدغه ذاتی اعضای شورای شهر برگزاری اربعین حسینی جز دغدغه‌های شورای شهر است و پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: ناظر برای بودجه اربعین تعیین شده و نسب به بیت‌المال حتی در حوزه‌های مقدس و آئینی این حساسیت وجود دارد.

توکلی‌زاده بیان کرد: طبق نیازهای کمیته‌های تخصصی از این بودجه استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیرعامل شرکت شهر سالم مسئول کمیته سلامت ستاد اربعین شهرداری تهران است و در کربلا، نجف و طریق مستقر هستند.

وی عنوان کرد: خواهش کردیم با فراخوان از نیروهای داوطلب حوزه سلامت و پزشکی در مرزها و قرارگاه‌های دیگر بتوانند ایستگاه‌های سلامت را مستقر کنند.

توکلی‌زاده در ادامه اذعان کرد: استقبالی که از سرود سلام فرمانده به عمل آمد، فضا را فراهم می‌کند که در اربعین زائران یک بار دیگر هم‌نوایی کنند و این سرود را بازخوانی کنند.

فیلم| توضیحات رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران

توکلی‌زاده اذعان کرد: تلاش بر این تا وظایف اصلی شهرداری‌ها در شهرها به‌طور طبیعی انجام شود و هم زائران از خدمات شهرداری‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردا برنامه نهایی با رؤسای ستادهای اربعین کلانشهرها نهایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در عراق وظیفه ما از مرز هست و مابقی کار توسط طرف عراق انجام خواهد شد. با اشتراک کلانشهرها قریب به هزار اتوبوس را از مرزهای خسروی و مهران به عراق اضافه خواهد شد.

توکلی‌زاده اذعان کرد: از سرویس شهری استفاده نخواهیم کرد و سعی بر این است با قراردادهای بخش خصوصی و سایر بخش‌ها تأمین کنیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران ادامه داد: از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردیم تعدادی از اتوبوس‌هایی که خریداری شده و در گمرک موجود است اجازه دهند که ترخیص شود و برای اربعین استفاده شود.

وی گفت: دغدغه شهردار تهران این است که ارائه خدمات نباید به ارائه خدمت در شهر تهران ضربه بزند.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: تا الان تصمیمی برای اعزام خبرنگاران نداریم. بررسی می‌کنیم و اگر شد در خدمت اصحاب رسانه خواهیم بود.

محمدحسن جعفرزاده نیز در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران از راه اندازی پویش سلام یا مهدی و استفاده از ظرفیت ایجاد شده از سرود سلام فرمانده در مراسم راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: چارچوب نگاه ما این است که بتوانیم گفتمان محوری را در فضای اربعین شکل دهیم.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: دوستان ستاد اربعین شعار «انا من حسین» را به عنوان شعار انتخاب کردند و در حقیقت پویش سلام یا مهدی (عج) قرار است ذیل این شعار، ملت امام حسین (ع) را پیگیری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.