×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مصالح ساختمانی عامل خشک شدن درختان خیابان ولیعصر

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ماجرای خشکاندن درختان در خیابان ولیعصر (ع) در محدوده منطقه یک شهرداری تهران گفت: متأسفانه گزارشی مبنی بر قطع حدود ۱۲ درخت در خیابان ولیعصر (عج) و در محدوده خیابان محمودیه به ما ارائه شد و در اسرع وقت به دوستان اعلام کردیم که موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شواهد دال بر این است که متأسفانه این درختان خشک شده‌اند و موضوع توسط سازمان بوستان‌ها در حال پیگیری است تا مشخص شود که علل وقوع این موضوع چه بوده است.

وی با بیان اینکه خیابان ولیعصر (عج) یکی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین خیابان‌های سطح شهر تهران است، تصریح کرد: این خیابان هم از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و هم از لحاظ بصری و فضای مطبوع و کیفیت هوای سطح شهر تهران دارند، مؤثر است.

پیرهادی عنوان کرد: این موضوع باید در ماده هفت مورد پیگیری قرار گیرد و قبل از اینکه پایان کار به این ساختمان داده شود باید به جد پیگیری شود و بالاترین سطح جرایم نیز باید برای قطع این درختان اعمال شود؛ اما این مساله که این درختان به چه شکلی خشک شده، باید توسط قوه قضائیه پیگیری شود؛ چرا که درختان کهن سالی که در این خیابان بوده، برای مردم جنبه عمومی دارد و از مصادیق حقوق عامه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نمی‌توان از کنار حقوق عامه مردم به راحتی گذر کرد و باید به‌طور جد مورد پیگیری قرار گیرد و امروز نیز این تذکر را به شهرداری دادم که این مساله به‌طور ویژه پیگیری شود.

خشک شدن تدریجی درختان خیابان ولیعصر طی چند سال

وی بیان کرد: در این خصوص توسط مجموعه حقوقی شهرداری تهران شکایتی تنظیم شده و پیگیر این موضوع است و از طریق مراجع قضائی اقدام خواهد شد و نتیجه آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

پیرهادی با بیان اینکه در خصوص شهرداری منطقه یک تذکرات کتبی را به مالک داده بود، گفت: ساختمان‌ساز به‌مرور درختان را خشک کرده است یعنی طی دو سال سه گذشته اینها خشک شدند و مالک توجه نداشته است و بر اساس گزارش‌ها مصالحی که پای درخت ریخته شده بودند منجر به خشکیده شدن درختان شده‌اند.

پیش از این؛ شهرداری منطقه یک نیز در همین خصوص اعلام کرد: این اقدام توسط مالک ملک نوساز در خیابان ولیعصر (عج) تقاطع محمودیه پلاک ۲۷۲۸ انجام شده و ۱۰ اصله درخت چنار در این محدوده در سال‌های گذشته در حین عملیات ساختمانی خشک شده که در همین خصوص ضمن بررسی کارشناسی توسط کارشناس رسمی دادگستری و پیگیری اداره حقوقی منطقه، موضوع در کمیسیون ماده ۷ منطقه نیز مطرح شده و در حال صدور رأی جریمه با بالاترین ضریب است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.