×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آغاز صدور پروانه شهرسازی در یک هفته

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به زمان صدور پروانه شهرسازی و پروانه ساخت گفت: به طور کلی شهرداری تهران دو نوع پروانه شهرسازی و ساخت مسکن را صادر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه از فردا سوم مرداد ماه زمان صدور پروانه شهرسازی یک هفته‌ای می‌شود، اظهار کرد: پروانه شهرسازی برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند پیش از ساخت اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به ساخت ساختمان خود اطلاعات کامل داشته باشند صادر می‌شود و این دسته از شهروندان می‌توانند از فردا با ورود به سامانه تهران من یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک درخواست صدور پروانه شهرسازی دهند تا در یک بازه یک هفته‌ای پروانه برایشان صادر شود.

صارمی اظهار کرد: برای ورود به سامانه تهران من فقط سند مالکیت احتیاج است و از آنجایی که اطلاعات تمامی پارسل ها در این سامانه موجود است و تنها باید هویت فرد در احراز شود؛ باید تاکید کنم که تمامی استعلام‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و همه اقدامات و مراحل قرار است در یک هفته انجام شوند.

وی با اشاره به پروانه ساخت گفت: در گذشته برای صدور پروانه ساخت ۳۷۱ روز زمان احتیاج بود و سازنده باید ۱۲۱ مرحله را طی می‌کرد اما سیاست شهرداری تهران در دوره جدید کاهش زمان صدور پروانه است.

صارمی با اشاره به مراحل طولانی صدور پروانه ساخت گفت: در بررسی‌ها مشخص شد طولانی بودن برخی روندها منجر به افزایش زمان صدور پروانه ساخت می‌شود برای مثال در کمیته نما زمان طولانی را برای بررسی‌های خود صرف می‌کرد اما با کمک شورای شهر قرار بر این شد تا اگر نتیجه کمیته نما در یک هفته صادر نشد با همان نمایی که وارد کمیته شده است پروانه ساخت صادر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر برای صدور پروانه ساخت مراحلی که همپوشانی داشتند یکسان شده‌اند.

وی گفت: الزام قانونی ما صدور پروانه ساخت در دو هفته است اما از آنجایی که هنوز برخی از استعلامات برخط نشده و دستگاه‌های متولی همکاری نمی‌کنند صدور این پروانه در املاک کوچک ۲ ماهه و در املاک بزرگ مقیاسش بیشتر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.