×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایجاد زیرساخت در مناطق روستایی از مهاجرت به شهر جلوگیری می کند

به گزارش روستانیوز، حامد دائمی در جلسه معارفه سرپرست بنیاد مسکن شهرستان رشت، به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای شهرستان رشت پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته و توانسته از این طریق گام های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگهداشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستاییان را فراهم کند.

وی افزود: تاکنون خدمات ارزشمندی در روستاهای شهرستان به ویژه در زمینه اجرای طرح های هادی، مقاوم سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت روستایی صورت گرفته که برای افزایش این خدمات باید فرمانداری، دهیاری و سایر دستگاه های مرتبط تعامل ویژه ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه بنیاد مسکن یکی از نهادهای خدمت‌رسان به مردم روستایی است، اضافه کرد: بنیاد مسکن با ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق محروم و روستایی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را موجب شده است.

دائمی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های‌ موجود برای بهره‌مندی مردم در زمینه محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی بهره‌گیری کرد.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار شهرستان رشت نیز، ضمن گرامیداشت نام و یاد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از نهادهای انقلابی و اجرایی که دارای کارنامه ای موفق است توصیف کرد و افزود: تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط حضرت امام در آغازین روزهای پیروزی انقلاب آن هم با هدف ساخت سرپناه برای محرومان و همچنین عمران و آبادانی روستاها و حمایت از محرومان و روستاییان شریف، نشان از نگاه عرفانی و روحانی ایشان به این موضوع دارد.

وی ادامه داد: مجموعه بنیاد مسکن در کشور، استان و شهرستان با لطف و یاری خداوند توانسته گام های مثبت و ارزنده ای را در این خصوص بردارند؛ به طوری که با ورود به هر روستایی، خدمات بنیاد کاملا معلوم و مشهود است که جای تقدیر و تشکر از این مجموعه متعهد و متخصص دارد.

فرماندار رشت همچنین خواستار همت مضاعف با نگاه ویژه به حل مشکل مسکن محرومین و مستضعفین شد.

به گزارش ایسنا، مهندس عظیم نوربخش به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت معرفی و از خدمات سید ضیاء نبوی تقدیر شد.

همچنین در جلسه دیگری با حضور مدیرکل بنیاد مشکن گیلان، مهندس محمدرضا ضیائی به عنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیاهکل معرفی شد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.