×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علیرضا جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به تصویب ردیف اعتباری برای طرح‌های محرومیت زدایی آب رسانی از سوی مجلس شورای اسلامی، گفت: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی به ۵۷ روستای زنجان با ۳۸ درصد پیشرفت در دست اجرا است و با دستور وزیر نیرو در سفر به استان برای ۱۱۰ روستای دیگر نیز پس از اخذ مجوز آبرسانی انجام خواهد شد.

جزء قاسمی با بیان اینکه تنش آبی در بیشتر روستا‌های استان زنجان فصلی و در تابستان است، اظهارداشت: با شروع فصل گرما و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و باغچه ها، کمبود آب در روستا‌ها اتفاق می‌افتد که ناشی از رعایت نکردن الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۵۰۸ روستا در استان با مشکل نبود آب پایدار مواجه هستند که از این تعداد ۸۶ روستا بطور دائمی، ۱۱۶ روستا نیز به طور فصلی در بازه تابستان با مشکل مواجه هستند.

به گفته جزء قاسمی، ۱۶۹ روستای دیگر در استان زنجان نیازمند تامین منابع جدید و ۱۳۷ روستا نیز جزو روستا‌های غیر تحت پوشش یا زیر ۲۰ خانوار است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل آب آشامیدنی ۵۱ روستای استان زنجان در سه ماهه نخست سالجاری رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و کمبود منابع تامین آب، امسال هیچگونه قطعی آب برنامه ریزی شده‌ای در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

وی ادامه داد: سال جاری ۱۷ روستا در شهرستان سلطانیه با مشارکت یک شرکت و آبرسانی به ۲۳ روستای دیگر نیز با مشارکت یک خیر دیگر در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حال حاضر به علت خشکسالی، تغییرات اقلیمی و تغییر رژیم بارش ها، اکثر منابع آبی در روستا‌ها از دست رفته که با مدیریت مصرف، آگاه سازی و کار فرهنگی می‌توان با استفاده از منابع موجود، از این شرایط همچون سال‌های گذشته عبور کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.