×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر

سه‌شنبه‌های خدمت در منطقه ۱۴ کلید خورد

«سه شنبه‌های حال خوب» عنوان طرحی است که با هدف ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان و ارتقای نشاط و توانمندسازی، به ویژه برای کم توانان جسمی و حرکتی، جوانان و بانوان در منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

در این راستا نشست هم افزایی با حضور حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴، معاون اجتماعی و فرهنگی همراه با جمعی از مدیران حوزه‌های سلامت و دبیران کانون‌های فعال در محلات دارالمومنین تهران به منظور اجرای برنامه‌های کیفی، بستر سازی مناسب و هدیه حال خوب به خانواده‌ها برگزار شد.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اهمیت سلامت به عنوان یکی از ارکان‌های مهم برای رسیدن به حال خوب شهروندان، بر برنامه‌ریزی برای ایجاد خدمات بهداشتی و سلامت محور، آموزشی و مفرح با توجه به نیازسنجی شهروندان تاکید شد.

وی با بیان اینکه نخستین گام کارآمد و مؤثر در نیل به رسیدن به جامعه سالم و دستیابی به حال خوب است، گفت: این تسریع حال خوب میسر نمی‌شود مگر با تاسی از آموزه‌های اسلامی، معرفت، علم آموزی و درک و بصیرت.

صاحب با اشاره به اینکه سلامت به معنای فرهنگ، هویت‌سازی و آموزش است، بر فعالیت و توسعه خانه‌های سلامت و کانون‌ها ی مردم نهاد به عنوان بازوان اجرای شهرداری برای ایجاد بستری بانشاط و مورد رضایت شهروندان تاکید کرد.

ارتقای سلامت اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، ارائه خدمات سلامت‌محور در محله‌های کم برخوردار و توجه به سلامت روح و روان در شهر کنار سلامت جسم و جان به‌ویژه مادران به عنوان رکن اصلی خانواده از موارد مورد تاکید مدیر کل سلامت شهرداری تهران بود.

سالاری‌پور با اشاره به اهمیت توجه به مسائل روح و روان شهر و شهروندان در کنار توجه بر مسائل کالبدی شهر که در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه است، اجرای برنامه «سه شنبه‌های حال خوب» را مثبت و مؤثر ارزیابی کرد.

شهردار منطقه ۱۴ به اجرای برنامه‌های سلامت محور در کنار برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد دارالمومنین تهران اشاره کرد و گفت: مراکز سلامت شعبه اجتماعی مساجد هستند و با بهره‌مندی از این ظرفیت معنوی در منطقه همچنین بکارگیری نخبگان، برنامه‌های متنوع و مؤثر تری در حوزه سلامت برای هدیه حال خوب به شهروندان دارالمومنین تهران و اشاعه نشاط اجتماعی اجرایی خواهد شد.

وی بر ارتباط صمیمانه‌تر فعالان این حوزه در محلات با هدف نیازسنجی و جذب مشارکت‌پذیری خانواده‌ها همچنین تأثیر پذیری بیشتر برنامه‌ها و حل معضلات اجتماعی تاکید کرد.

وی از استمرار فعالیت‌های حوزه سلامت به عنوان فعال‌ترین حوزه شهرداری همچنین همکاری و همدلی همه حوزه‌های شهری منطقه برای ارائه خدمات مطلوب و منطبق با نیاز شهروندان از جمله اجرای برنامه سه شنبه‌های خدمت در دارالمومنین تهران خبر داد.

در پایان این گفتگو ضمن ارائه گزارش مبنی بر اقدامات شهرداری منطقه ۱۴ در حوزه سلامت از جمله برپایی میز خدمت در مساجد، واکسیناسیون، غربالگری، برگزاری دوره‌های آموزشی و… همچنین به مشکلات و چالش‌های پایگاه‌های سلامت و فعالان کانون‌های منطقه پرداخته شد و حل آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر با پخش بیش از ۳ هزار تن آسفالت در ۳۵۰ نقطه ازمنطقه ۱۹

مهدی هدایت از مرمت و بهسازی ۳۵۰ نقطه از معابر و بزرگراه‌های منطقه ۱۹ با پخش سه هزار و ۳۰۰ تن آسفالت طی ماه گذشته خبر داد و گفت: مناسب‌سازی مسیرهای تردد وسایل نقلیه در معابر و بزرگراه‌های منطقه از مهم‌ترین اقدامات معاونت فنی و عمرانی منطقه است که در طول سال به طور مستمر در حال انجام است.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به اهمیت نگهداشت معابر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خیابان شهید زلفی کوچه شهید مولوی، تقاطع خیابان‌های شهید زلفی شهید یعقوبی با صرف بیش از ۷۰۰ تن به صورت لکه‌گیری دستی بهسازی شده‌اند؛ ضمن اینکه بیش از ۲۶۰۰ تن آسفالت به صورت مکانیزه در معابر بلوار شقایق میدان خلازیر و خیابان شهید انصاری صرف بهسازی و اجرای معابر جدید شد.

به گفته وی ۱۴۰ متر طول کانی و ۲۵۰ متر طول نهر روباز ،۱۶۰۰ متر مربع زیرسازی و ۴۰۰ تن بتن Rcc از جمله اقداماتی هستند که در راستای نگهداشت و بهسازی شهر ورزش در بوستان بزرگ ولایت انجام شده است.

بهسازی معابر و بزرگراه‌های جنوب شهر

عزم جدی مدیریت شهری در جهت ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر

صبح امروز جلسه بررسی ساختمان‌های ناایمن سطح منطقه با حضور احسان شریفی شهردار منطقه ۵، امیرزاده جانشین دادستانی ناحیه ۵ تهران، دیبا مدیر منطقه یک آتش نشانی تهران و سایر اعضای تخصصی کمیته برگزار شد.

در ابتدای جلسه امیرزاده با اشاره به حوادث سال‌های گذشته، تجربه پلاسکو و اتفاق متروپل آبادان، اظهار کرد: مجموع این حوادث ضرورت اقدام فوری جهت ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است. در همین راستا پیرو دستور دادستان تهران در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه، این جلسات در جهت شناسایی و اقدامات فوری برگزار می‌شود.

در ادامه محمد دیبا نماینده آتش نشانی حاضر در جلسه، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه تاکنون از دو هزار و ۵۱۸ ساختمان مسکونی، آموزشی، فرهنگی و… بازدید کرده‌ایم، اظهار کرد: بازدیدهای ما سالانه است و شاهد هستیم که در بازدید سال آینده، هیچ تغییری در آن ملک صورت نمی‌گیرد؛ چرا که راهکار قانونی وجود ندارد تا مالکین را ملزم به اجرای ایمن سازی کنیم.

دیبا با بیان اینکه حتی برخی مراکز دولتی و آموزش و پرورش نیز به نیروهای ما اجازه ورود و بررسی، نمی‌دهند، ادامه داد: باید ساز و کار قانونی وجود داشته باشد که در صورت مراجعه همکاران ما در حضور هیئت مدیره، ضمن بررسی، ایرادات ایمنی ساختمان مطرح و مالک ملزم به برطرف کردن باشد.

مدیر منطقه یک آتش نشانی تهران افزود: اماکن بسیاری وجود دارد که چون حفظ و نگهداری نمی‌شوند، به ساختمان‌هایی ناایمن تبدیل شده اند. پیشگیری از حادثه چندان مورد توجه نیست. باید تدابیری اندیشیده شود که مالکین، ملک خود را ایمن کنند.

در ادامه کرمی معاون شهرسازی و معماری منطقه ۵، با بیان اینکه ۵ ساختمان بسیار پرخطر و ۲۲۰ ساختمان پرخطر در منطقه شناسایی شده، تاکید کرد: در ابتدای امر باید این ۵ ساختمان بسیار پرخطر را ایمن کرد و ساز و کاری پیش بینی شود تا مالک اماکن پرخطر ملزم به اقدامات سازه‌ای و حفظ ایمنی در یک بازه زمانی مشخص شود. ایمن سازی ۲۲۰ ساختمان پرخطر در ادامه مسیر باید صورت گیرد.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز پس از استماع توضیحات حاضرین، ضمن با اهمیت دانستن این جلسه گفت: لازم است در ابتدا ساختمان‌های دولتی، مراکز درمانی و آموزش و پرورش ملزم شوند تا با آتش نشانی همراهی کنند. از سوی دیگر تمهیداتی اندیشیده شود تا مجتمع‌های تجاری که پیش از پایان کار اقدام به فعالیت می‌کنند، پیش از هرگونه فعالیت، ملزم به دریافت تاییدات آتش نشانی باشند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های منطقه به ساختمان‌های بسیار پرخطر، پرخطر، کم خطر و میان خطر تقسیم شده اند، ادامه داد: امروز با همکاری جانشین دادستانی، مقرر شد تا از سوی قوه قضائیه و پلیس به کلیه ساختمان پرخطر ابلاغ و اخطار شود تا بار دیگر موضوعات ایمنی را با آتش نشانی تطبیق دهند.

شریفی در پایان تاکید کرد: با توجه به حمایت قوه قضائیه، در صورتی که مالکین به این اخطار توجه نکنند، اقدامات جدی و شدیدی را از جانب قوه قضائیه صورت خواهد گرفت که این همکاری شایسته تقدیر است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.