×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برای حل مشکل اوراق مشارکت ۹۹ تنها ۶ روز فرصت باقی است

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی معاون شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و افتتاح ایستگاههای یادگار امام و شهید ستاری با اشاره اینکه ۲ ایستگاه خط ۶ مترو در غرب تهران، یادگار امام و شهید ستاری از سال ۹۴ در حال ساخت هستند، گفت: ۳ تفاهم نامه دیگری که امروز به امضا می رسند، مبتنی بر اجرای تبصره ۱۸ قانون کل کشور هستند که با ۹۰۰ میلیارد اعتبار از سوی شهرداری و کمک ۶۰۰ میلیاردی دولت از این طریق ۱۰ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی می‌شود، گفت: ۴۰ هزار دستگاه‌ها از ۸۰ هزار تاکسی سطح شهر تهران نیاز به نوسازی دارد.

هاشمی ادامه داد: ۴۱۳ میلیارد هزینه اورهال ۳۱ رام قطار است که در قالب تبصره ۱۸ لحاظ شده است و برای اولین بار از این تبصره استفاده می‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به قرارداد تولید ۱۰۵ واگن، میان واگن سازی تهران و مجموعه مترو تهران که امروز به امضا رسید گفت که مبلغ آن نزدیک ۳ هزار میلیارد است.

وی افزود: باید از ساخت واگن ملی از سوی دولت حمایت شود انتظار ما این است که این کار بزرگ که به مرز ۸۵ درصد تولید داخلی رسیده تولید انبوه شود.

هاشمی با بیان اینکه افتتاح ایستگاههای مترو امسال بی سابقه بوده و ۶ ایستگاه مترو دیگر افتتاح می‌شود، گفت: ۳ ایستگاه در ۱۳ ماه گذشته افتتاح شده و برای افتتاح یک ایستگاه دیگر نیز برنامه ریزی شده و این اتفاق در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است.

وی افزود: این اتفاق از طریق جذب اوراق مشارکت ۹۷ و ۹۸ رخ داده اما اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شده است و از آنجایی که تمام تلاش‌های اتوبوسرانی و مترو از طریق اوراق اتفاق می‌افتد و منابع شهرداری تهران در سال ۹۹ آسیب دیده است. اگر اوراق مشارکت سال ۹۹ که ۱,۰۵۰ میلیارد تومان به دلیل مشکلات شهرداری‌ها حل نشود در روند توسعه دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: برای حل این مشکل با بانک مرکزی فقط ۶ روز فرصت داریم.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: هر دو ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری به عمق ۲۸ متری زیر زمین است و ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که جمعاً هزینه ۶۰۰ میلیاردی شأن در سخت‌ترین سال پس از انقلاب با تلاش شهردار اتفاق افتاده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.