×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

راه روستایی قروه و دهگلان حدود ۶۰ درصد است

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، پرویز اوسطی‏، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی راه‌های روستایی شهرستان قروه گفت: با توجه به اینکه هزینه زندگی در شهر‌های بزرگ حداقل سه برابر زندگی روستایی، و تولیدات در مناطق روستایی بیش از ۱۰ برابر مناطق شهری است، تقویت زیر ساخت‌های روستایی ظرفیتی برای مهاجرت معکوس است.

اوسطی افزود: ضریب راه روستایی قروه و دهگلان حدود ۶۰ درصد است در حالی که میانگین کشوری حدود ۸۵ درصد است و نهضت راه روستایی در قروه و دهگلان شروع خواهد شد.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی برای مناطق محروم اختصاص یافته است که سهمی از آن هم برای قروه و دهگلان در نظر گرفته شده است که باید بیشتر این اعتبارات به حوزه راه روستایی اختصاص یابد.

۷۷ درصدی میانگین شاخص آسفالت روستایی در قروه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان هم در این نشست با بیان اینکه میانگین شاخص آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در شهرستان قروه ۷۷ درصد است، گفت: احداث و آسفالت راه‌های روستایی قروه در ۱۲ محور و با طول ۲۳ کیلومتر در سال جاری در دست اقدام است.
محمدراشد مدرس‌گرجی با اشاره به اینکه اعتبار سال ۱۴۰۰ برای طرح های احداث و آسفالت را ه‌های روستایی شهرستان قروه ۳۵۰ میلیارد ریال با حدود ۵۰ درصد تخصیص است، افزود: یکی از مشکلات راه‌های روستایی شهرستان قروه آسفالت‌هایی است که در گذشته انجام شده‏، و به علت فقدان نگهداری و نداشتن روکش مناسب دوباره نیاز به آسفالت دارند.

خلیل فعله گری، فرماندار قروه هم در این نشست گفت: عمده مشکلات شهرستان قروه مربوط به حوزه راه است و باید امسال کاری کنیم تحولی بزرگ در حوزه راه رقم بخورد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.