×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در ۴نقطه پایتخت شهردخت‌های نوآوری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تحت عنوان «امید تویی» گفت:  میلاد حضرت معصومه (س) را تبریک و تهنیت عرض می کنم که وجود پر از نعمت دختر را به ما یادآوری کرد.
وی افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند خدا رحمت کند آن پدری را که دختر دارد. من به عنوان پدری که سه دختر دارم، نعمت داشتن دختر را به خوبی می فهمم و در واقع  بزرگی و عظمت دختران در چشم ما معلوم است.
شهردار تهران ادامه داد: ما در شهر تهران ایده ای را پیش می بریم؛ اینکه تهران  با مشارکت  باید ساخته شود. به عبارتی مدیریت مشارکتی یک اصل مهم در اداره پایتخت  است .
وی با بیان اینکه مدیریت مشارکتی با حضور دستگاه ها و سازمان ها، نخبگان و شهروندان میسر می شود، یادآور شد: در متن ادبیات نخبگی به این مساله اشاره شده که نیمی از جمعیت شهر تهران را بانوان تشکیل می دهند اما واقعیت این است که میزان تاثیرگذاری زنان و دختران در شهر  بیش از ۵۰ درصد است.
زاکانی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره)  در ابتدای هفته آینده، بیان کرد: امام (ره) فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رود همین جمله نشان دهنده میزان عظمت و تاثیرگذاری زنان و دختران در آینده یک شهر یا کشور است.
وی با بیان اینکه افراد معمولا در سنین نوجوانی یک انرژی مضاعفی  دارند،  تاکید کرد: این انرژی هم شخصیت و آینده افراد را شکل می دهد و هم می تواند  در خدمت به جامعه مورد استفاده قرار گیرد.
شهردار تهران با اشاره به حضور نوجوانان در زمان دفاع مقدس برای دفاع از خاک کشور بیان کرد:  در زمان حمله صدام بخش عظیمی که از کشور دفاع کردند نوجوانان بودند. من هم وقتی به جبهه رفتم ۱۵ ساله بودم. در واقع این بچه ها در کنار سایر رزمنده ها از مرزها دفاع کردند تا ایران؛ ایران ماند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه امروز آمده ایم تا ایده مشارکت را با شما در میان می گذاریم، گفت: در سنین نوجوانی انسان نسبت به آینده خود و جامعه ای که در آن زندگی می کند،  حساس است و در رابطه با  پیرامون و محیط خود فکر می کند. به عبارتی نوجوان در این دوران مملو از خلاقیت است.
علیرضا زاکانی افزود: قدرت خلاقیت نوجوانان به اندازه ای است که  در شرکت های نوبنیاد از نوجوانان استفاده می کنند تا از خلاقیت آنها نوآوری های نوینی شکل گیرد.
وی ادامه داد: مدیریت شهری هم روی انرژی و خلاقیت شما دختران نوجوان حساب باز کرده است. این دو ویژگی این امکان و فرصت را برای ما ایجاد می کند که بتوانیم شرایط شهر و فهم مسائل شهر را با شما به اشتراک بگذاریم  تا در مسیری حرکت کنیم که به شکوفایی جامعه منجر  شود.
زاکانی بیان کرد: باید به این مساله اعتقاد داشته باشیم که انسان ها خود؛  جامعه را می سازند. الگوی شما حضرت معصومه (س) است که با هجرت تاریخی ای که داشتند؛ بعد از گذشت ۱۲۰۰ سال به مرکز اثرگذاری در جامعه مسلمین تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز هزار دختر خلاق و بانشاط در اینجا جمع شده اند که یک آغازی را برای یک تابستان پر اثر در پیش روی دارند؛ یادآور شد: ایده برنامه “هزار امید” ایده خوبی است و از خانم اردبیلی، مشاور امور بانوان شهرداری تهران  تشکر می کنم که حرکت دختران در شهر ما طراوت جدیدی یافته است.
شهردار تهران با اشاره به امکاناتی که مدیریت شهری برای حضور تاثیرگذار بانوان در شهر ایجاد کرده است، تاکید کرد: امروز ۹ بوستان ویژه بانوان در شهر تهران وجود دارد و در نظر داریم تا  ۵ بوستان بانوان دیگر در شهر ایجاد شود. البته در بوستان های محلی نیز شرایطی را فراهم کردیم تا بانوان و دختران با آسایش بیشتری بتوانند از امکانات شهری استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران امکان بروز خلاقیت دختران نوجوان را در شهر فراهم می کند، گفت: شهردخت های نوآوری در شهر  ایجاد شده است که زمینه بروز و ظهور خلاقیت را برای شما به وجود می آورد.
وی افزود: در ۴ منطقه تهران  شهردخت های نوآوری ایجاد می شود که مقدمه ای برای ساختن ایران عزیز است و فراتر از مرزهای جغرافیایی ثمر بخشی شما بروز می کند.
علیرضا زاکانی ادامه داد: هر نخبه ای که به جایگاه بالایی رسیده از دوران کودکی و نوجوانی شروع کرده است.
وی بیان کرد:بسیار خوشحالم که در کنار شما هستم تا با توان شما شهری آباد داشته باشیم و این مقدمه ای است تا ایران عزیز را سرآمد کند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.