×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایمنی بناهای شهری از اولویت‌های مجموعه شهری است

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدمحمد رحیم مرتضوی ضمن بازدید از ستاد مدیریت بحران منطقه با تاکید مبحث ایمنی گفت: حفظ سلامت و امنیت شهروندان از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در حوزه های مختلف شهرسازی، خدمات شهری، عمرانی و حمل و نقل عمومی است.
وی با اشاره به نقش نظارتی شهرداری افزود: به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، وظیفه اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای برقراری امنیت در سازه های شهری و رعایت ایمنی در فضاهای شهری بر عهده این نهاد خدمت رسان است تا ضمن شناسایی تهدیدات احتمالی اقدام لازم برای رفع مخاطرات را انجام دهد.
شهردار منطقه ۹  عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری وظیفه ای مهم در برقراری امنیت روانی و ایجاد آرامش اجتماعی در هنگام بروز حوادث دارد. در این راستا، تقویت سوله های بحران به منظور کنترل بحران در حوادث طبیعی یا سوانح انسانی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
مرتضوی در ادامه گفت: با توجه به وجود سازه های ناپایدار و نیز بافت فرسوده گسترده در منطقه ۹ ضرورت دارد تا اقدامات و تدابیر جدی برای جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار اعم زلزله، سیل و آتش سوزی با هدف پیشگیری از یک فاجعه انسانی در نظر گرفته شود.
شهردار منطقه ۹ ضمن تقدیر از زحمات آتش نشانان در امداد رسانی به شهروندان گفت:  تشکیل و تقویت واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در وهله اول با هدف  پیشگیری و سپس مقابله با حوادث بوده است، لذا ضرورت دارد تا اقدامات پیشگیرانه در مدیریت شهری در اولویت قرار گیرد.
وی در بازدید از درمانگاه شهرداری منطقه ۹ بیان کرد: با توجه به سرانه پایین خدمات بهداشتی و درمانی در پهنه غربی پایتخت ضرورت دارد تا ظرفیت این مجموعه به طور کامل و مطلوب در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
مرتضوی در بازدید از ساختمان پردازش تصریح کرد: وجود این ساختمان ظرفیت مناسبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالین استارت آپی فراهم کرده است که فرصت مغتنمی برای اشتغال آفرینی و بکارگیری فناوری های نوین در مدیریت شهری است.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.