×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

احداث ۱۰ مخزن آب اضطراری برای ۱۰ بیمارستان پایتخت/ضریب تعدیل آب‌بها در مناطق کم برخوردار کاهش می‌یابد

مهدی پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به ارائه پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: طرح اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب توسط کمیسیون در صحن شورا مطرح و مصوب شد.

وی درباره این طرح توضیح داد و گفت: به استناد تبصره ۳ قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری مصوب سال ۷۷ مجلس مصوبه با رویکرد حمایت از طرح های آب و فاضلاب و پروژه های جاری به تصویب رسید. در آن دوره بحث آبرسانی اضطراری و ایجاد تسهیلات مورد نیاز نظیر مخزن آب اضطراری در همه محلات شهر تهران، نصب شیرهای هیدرانت در نقاط مختلف شهر به عنوان اقدامات مورد نیاز در شهرداری مطرح بوده که ذیل پیوست های مصوبه گنجانده شد.

پیرهادی با بیان اینکه به دلیل اهمیت تکمیل شبکه فاضلاب در مناطق شهرداری تهران پیوست شماره ۳ مصوبه به این موضوع اختصاص یافت، تصریح کرد: در نهایت مصوبه با تنظیم تعرفه های آب و فاضلاب در شبکه برای مشترکین خانگی و غیرخانگی، آبونمان و هزینه انشعاب مبالغی را در دو بخش آب و فاضلاب تنظیم کرد .

وی در ادامه یادآور شد: مصوبه با سه پیوست در ۵ سال (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) تنظیم شده که هر ساله با تائید کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و ارائه گزارش عملکرد ۳ ماهه و در نهایت با گزارش سالانه حسابرسی و تائید شورا تمدید می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ۳ سال گذشته شورای پنجم چندان توجهی به رویکرد اجرای مصوبه نداشته است، تأکید کرد: نتیجه آن هم عدم توجه کافی به پروژه های شهری نظیر آب اضطراری و تکمیل شبکه فاضلاب و رفع معضلات بهداشتی وسلامتی بوده است.

وی ادامه داد: در نهایت شرکت آب و فاضلاب برخی از پروژه هایی که مدت ها نیاز به تامین منابع مالی برای تکمیل داشته است نظیر احداث تصفیه خانه شماره ۶ و ۷ و تکمیل رینگ جنوب و طرح آبرسانی به شهر تهران از سد ماملو، اجرای سیستم اسکادای آب تهران را تا حد زیاد تکمیل و راه اندازی کرده است.

به گفته پیرهادی با آغاز دوره ششم شورا و توجه ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به موضوع آب و فاضلاب و مصوبه مذکور با برگزاری ده ها جلسه کارشناسی با شرکت آب و فاضلاب و سایر اعضاء شورا نتیجتا برخی از محورهای مصوبه قبلی نیاز به تجدید نظر و یا اصلاح کلی داشتند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاحات مصوبه با هدف به روزرسانی پروژه های آب و فاضلاب و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و نیازمندی های جدید نظیر آبیاری فضای سبز، تاکید بر پروژه های آبرسانی اضطراری و تکمیل شبکه فاضلاب تنظیم شده است.

مهدی پیرهادی افزود: رقم هزینه ها بر مبنای مصوبه سال ۱۳۹۸ تکرار شده و مطابق تبصره ۱۲ سالانه با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می یابد.

وی با اشاره به موضوعات این تبصره خاطرنشان کرد: لزوم تداوم موضوعات و پروژه های آب و فاضلاب از جمله آب اضطراری، آبیاری فضای سبز و تکمیل شبکه فاضلاب و ایجاد پکیج های محلی تصفیه خانه فاضلاب در نقاط مختلف شهر تهران با تفاهم شرکت آب و فاضلاب پیشنهاد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی از موضوعات و چالش های حوزه شهری در زمینه آب و فاضلاب برای تعامل و همکاری بیشتر جهت افزودن به مصوبه فوق الذکر مورد توافق قرار گرفت، تصریح کرد: ایجاد ۱۶ نقطه مخزن نگهداری آب برای بوستان های شهر تهران در زمان تنش آبی و اختصاص ۵ میلیون متر مکعب آب برای منطقه ۴ و ۲۲ و بوستان چیتگر، قوچک و لویزان از محل تبصره ۳ از موارد مورد توافق به شمار می رود.

وی افزود: رفع اتصالات و خروجی های غیرقانونی فاضلاب در شبکه آبهای سطحی، بررسی دوره ای کیفی آبهای سطحی به لحاظ آلاینده های میکروبی و شیمیایی، برطرف کردن نقاط گلوگاهی و معارضین تاسیساتی آب و فاضلاب که باعث بروز سیلاب می شوند و همچنین رفع معارضین تاسیساتی آب و فاضلاب با پروژه های عمرانی شهرداری تهران از جمله پروژه یادگار امام(ره)، پروژه شهید بروجردی و احداث و توسعه تقاطع غیرهمسطح از دیگر موارد محسوب می‌شود.

پیرهادی با بیان اینکه خرید و نصب شیرهای هیدرانت برای آتش نشانی از محل تبصره ۳ انجام می شود، یادآور شد: تکمیل احداث مخازن آب اضطراری از این محل انجام خواهد شد.البته ۴۶ مخزن تا پایان ۱۴۰۰ نصب شده است.

وی با اشاره به تکمیل احداث ۱۰ مخزن آب اضطراری برای ۱۰ بیمارستان تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها برای یک بیمارستان احداث شده بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ضریب تعدیل آب بها در برخی از مناطق کم برخوردار بر اساس این تبصره کاهش پیدا می کند، گفت: این نرخ در مناطق ۹،۱۰،۱۱،۱۲،۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱  از ۰.۶ به ۰.۵ کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همکاری نزدیک بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تهران در جهت استفاده از ظرفیت های دو سازمان برای ارتقاء فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص  بحران کم آبی و تنش آبی در سال های اخیر از محل تبصره سه انجام خواهد شد.

پیرهادی گفت: مرمت و بازسازی کانال ابوذر نیز در همین راستا انجام می شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.