×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازخورد برگزاری نمایشگاه خودرو در شهرآفتاب/ نمایشگاه «گردشگری جهان اسلام» تا دوهفته دیگر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار شهر، بالأخره پس از گذشت چندین سال وقفه در برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، «چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران» به مدت چهار روز از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در این محل برگزار شد. البته برگزاری آخرین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران هم مربوط به سه سال پیش است.

حمایت‌های شهردار تهران و تلاش‌های مدیرعامل این مجموعه، منجر به برنامه ریزی برای برگزاری ۴۰ نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در سال جاری شده است.

در همین رابطه؛ عباس تقدسی نژاد در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به ظرفیت بسیار خوب مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومانی آن، گفت: سال‌هاست این مجموعه بلااستفاده مانده و شهرداری نیز در طول سالیان گذشته به صورت جدی به فعالیت آن نپرداخته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه‌ها در سراسر جهان با فاصله‌ای استاندارد از شهر ساخته می‌شوند، تصریح کرد: برای مثال نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰ کیلومتر از شهر فاصله دارد تا حضور مراجعان در نمایشگاه بر اثر رفت و آمد، سبب ازدحام درون شهری نشود. این در حالی است که در تهران برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه نمایشگاهی سئول طاقت مردم را طاق کرده است.

تقدسی نژاد ضمن اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر انتقال همه نمایشگاه‌ها به مجموعه شهرآفتاب، عنوان کرد: این مصوبه درست است البته به شرطی که درست هم اجرا شود.

وی ضمن اشاره به گذشت چهار ماه از زمان حضورش به عنوان مدیرعامل مجموعه شهرآفتاب، بیان کرد:  در روز نخست کاری با یک مجموعه زیان‌ده و نیروهایی بی انگیزه برای کار مواجه بودم. اما با حمایت شهردار تهران توانستیم ۴۰ نمایشگاه برای امسال برنامه ریزی کنیم که طبق تقویم نمایشگاهی، نخستین برگزاری مربوط به چهارمین نمایشگاه خودرو بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در ادامه اضافه کرد: بسیاری اعلام کردند که نخستین نمایشگاه را با نمایشگاهی کوچک‌تر آغاز کنیم اما تصمیم جدی ما این بود که یک نمایشگاه در خور و شأن مجموعه شهرآفتاب برگزار شود. درنهایت چهارمین نمایشگاه خودرو در ۲۶ اردیبهشت افتتاح شد.

عدم حضور وزیر صمت در نمایشگاه خودرو و بایکوت خبری در صدا و سیما

تقدسی نژاد عنوان کرد: قرار بود که وزیر صمت در نمایشگاه خودرو حضور یابد اما این اتفاق نیفتاد و در ادامه آن، برگزاری این نمایشگاه در صدا و سیما بایکوت خبری شد اما مردم خودشان رسانه شدند. همچنین زمانی‌که نمایشگاه به اتمام رسید غرفه داران لوح تقدیری آماده و به مجموعه شهرآفتاب تقدیم کردند.

وی در تشریح اجرای اقداماتی برای برگزاری نخستین نمایشگاه پس از چند سال در مجموعه شهرآفتاب، گفت: تابلوی ورودی مجموعه شهرآفتاب طی سال‌های گذشته درست نشده بود اما در طول مدتی کوتاه این نقص‌ها برطرف شد. یک جاده دسترسی اختصاصی کمتر از ۲۰ روز ساخته شد؛ اجرای این دسترسی سخت بود چرا که بین وزارت راه و شهرداری تهران اختلاف بود که چه دستگاهی باید جاده را آماده کند اما درنهایت با تلاش و پیگیری این جاده دسترسی آماده شد. همچنین در طول این مدت، اقدامات دیگری نظیر تکمیل تأسیسات روشنایی، شستشوی سالن‌ها و رسیدگی به فضای سبز اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو همزمان با برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشور یعنی کتاب و نفت شده بود، عنوان کرد: تمام رسانه‌ها در اختیار نمایشگاه کتاب واقع در مصلی بودند و یک کلمه بابت برگزاری نمایشگاه خودرو در شبکه‌های تلویزیونی مطلبی پخش نکردند.

پارک روزانه ۲۰ هزار دستگاه خودرو در مجموعه

تقدسی نژاد در ادامه بیان کرد: تلاش شد که با هماهنگی سازمان‌ها امکانات رفاهی، تفریحی، فضای پارکینگ و … برای بازدیدکنندگان تهیه شود. روزانه بالغ بر ۲۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های مجموعه پارک می‌شد.

وی درباره آمار بازدیدکنندگان، توضیح داد: آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودرو در روز نخست ۲۰ هزار نفر، روز دوم ۳۰ هزار نفر، روز سوم ۴۰ هزار نفر و در روز پایانی بالغ بر ۶۰ هزار نفر بود. این آمار در شرایطی که واردات خودرو تحریم است و خودروسازان خارجی وارد رقابت‌های داخلی نمی‌شوند، نشان از ظرفیت خوب برگزاری نمایشگاه ها در مجموعه بین المللی شهر آفتاب دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب درباره گلایه‌هایی مبنی براینکه بیشتر خودروها چینی بودند، گفت: این موضوع به مجموعه شهرآفتاب برنمی‌گردد چرا که ما نمایشگاه دار هستیم نه خودروساز.

تقدسی نژاد در ادامه بیان کرد: ۲۵ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و در طول برگزاری نمایشگاه ۱۴ رونمایی رخ داد. نمایشگاه شهرآفتاب تنها نمایشگاهی است که در داخل سالن‌های آن با وسعت بیش از ۸ و ۷ هزار متر، ستون وجود ندارد و این ویژگی باعث تغییر جانمایی غرفه‌ها می‌شود. برای مثال در نمایشگاه خودرو، ماشین‌های سنگین درکنار ماشین‌های سبک قرار گرفته بودند.

مناسب سازی سالن‌های نمایشگاه برای معلولان

وی درباره ویژگی‌های دیگر این مجموعه، توضیح داد: تمامی سالن‌ها برای معلولان و افراد کم توان مناسب سازی شده است و هیچ پستی و بلندی وجود ندارد. نزدیکی این مجموعه به فرودگاه امام خمینی (ره) سبب می‌شود تا انتقال تجهیزات خارجی برای برگزاری نمایشگاه‌ها به راحتی صورت گیرد. همچنین بزرگ‌ترین ایستکاه مترو کشور در مجموعه شهرآفتاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در ادامه سخنان خود، گفت: تعدادی اتوبوس در ایستگاه مترو شاهد و حرم مطهر امام خمینی (ره) مستقر بودند تا متقاضیان از این ایستگاه‌ها هم امکان جابجایی به مجموعه شهرآفتاب را داشته باشند.

تقدسی نژاد با تأکید براینکه اتمام برگزاری نخستین نمایشگاه در شهر آفتاب حاصل نگاه پروژه‌ای، جهادی و انقلابی بود، افزود: اگر از این به بعد شورای اسلامی شهر تهران در قبال برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرآفتاب کوتاه بیاید، ظلم است.

وی در پایان اعلام کرد که نمایشگاه بعدی که در شهرآفتاب برگزار می‌شود «نمایشگاه گردشگری جهان اسلام» در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.