×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توسعه متوازن شهری با پراکندگی نقطه ای مناسب

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۸، سید محمد فیاض، شهردار این منطقه در تشریح عملکرد عمرانی و زیرساختی دوران مدیریتش در سمت شهردار منطقه گفت: عملیات اجرایی حوزه های ستادی منطقه ۱۸ از دی ماه ۱۳۹۶ تا تیرماه ۱۴۰۰ در پروژه هایی همچون بهسازی کندروهای بزرگراه آزادگان، احداث بخشی از پروژه بزرگراه بروجردی و رفع معارضین ملکی و تاسیساتی ، روکش مکانیزه آسفالت آزادگان، پیاده راه پروژه حضرت زهرا (س)، پارکینگ شهید باقری، حوزه علمیه المهدی (عج)، سوله بحران صادقیه ، سوله سلطانی،  بهره برداری  کانال های شماره ۱،  ۲ و ۳ آزادگان و رودخانه کن  بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد  تمرکز داشته است که با توجه به تامین و تخصیص بودجه مناسب پروژه های مورد نظر مطابق زمانبندی تکمیل و پیشرفت داشته اند.

او گفت: کل اعتبارات ابلاغی منطقه ۱۸ در سرفصل های متعدد  تخصیص داده می شوند که حوزه فنی و عمرانی با در اختیار داشتن بیش از ۷۵ درصد این اعتبارات در اولویت توسعه قرار دارد که اعتبار ابلاغی حوزه فنی و عمرانی منطقه نسبت به اعتبار ابلاغی سایر حوزه های فنی و عمرانی مناطق ۲۲ گانه در رتبه دوم قرار دارد.  

فیاض تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده و با توجه به اهمیت آسفالت معابر شهری؛ در ۱۲۰ معبرمنطقه  بالغ بر ۱۳۰ هزار تن  آسفالت پخش شده که در صورت ادامه با همین روند قطعا رشد قابل توجهی نسبت به تمامی سال های گذشته را تجربه خواهیم کرد. همچنین از مجموع مساحت کل معابر منطقه ، در ۱۶ درصد معابر آسفالت بصورت مکانیزه و لکه گیری پخش شده است.

شهردار منطقه ۱۸ در ادامه ضمن توضیح وضعیت پیشرفت پروژه ها در منطقه ۱۸ گفت: از نخستین روز قبول مسئولیت در منطقه ۱۸ تهران با برنامه ریزی چند وجهی سعی کردیم تا توسعه متوازن شهری با پراکندگی نقطه ای مناسب را در توزیع پروژه ها در دستور کار قرار دهیم؛ در تمامی نواحی و محلات منطقه ۱۸ پروژه اجرایی وجود داشته و توسعه متوازن در منطقه اجرایی شده است.

او تاکید کرد: منطقه ۱۸ با تعداد ۶۶ پروژه به لحاظ تعداد پروژه رتبه پنجم را در بین مناطق شهرداری تهران کسب کرده که حجم ۶ درصدی از کل را شامل می شود. پروژه های مدیریت شهری منطقه در راستای توسعه محله با رتبه ششم از کل شهرداری تهران رتبه بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده است.

فیاض در ادامه یاد آور شد: در اجرای پروژه ها ۶۶ درصد از حجم کل ۶۹ میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی داشته ایم و در این بخش در رتبه نهم در بین مناطق شهرداری هستیم در حالیکه عدد میانگین کلیه مناطق شهرداری تهران  ۵۸ درصد است.

مدیر ارشد شهری منطقه ۱۸ در تشریح تفکیکی پروژه ها بر اساس ماموریت سازمانی مدیریت شهری گفت: در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی با ۵۷ درصد، ترافیک و حمل و نقل با ۸۸ درصد، عمران و فنی ۷۷ درصد، خدمات شهری و محیط زیست ۵۳ درصد، شهرسازی با ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت در دسترس بودن حمل و نقل عمومی برای مردم شریف منطقه ۱۸ تهران ، پس از تصویب شورای عالی ترافیک افزایش طول خط ۳ مترو و ادامه آن تا داخل محدوده منطقه  ۱۸ در دستور کار قرار گرفت که تجربه شیرین شهروند مداری در پروژه های عمرانی برای مردم محقق شود.

فیاض گفت : احداث مسیر کندروی شرقی خیابان ۴۵ متری بهار، احداث مجموعه شهربانو، احداث کانال مدائن، ساخت و تجهیز سرای محلات ولیعصر (عج) شمالی و جنوبی، ساخت مسجد الهادی (ع)، ساخت و تجهیز سرای محلات سعید آباد و یافت آباد ، ساخت و تجهیز نخستین بوستان بدون چمن منطقه ۱۸، تهیه منزل مسکونی برای ۷ معلول حرکتی ساکن منطقه، ساخت مجموعه بزرگ ورزشی شهید دستگردی تنها بخشی از پروژه های بزرگ اجرایی شده توسط مدیریت شهری منطقه ۱۸ با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان است.

به گفته او پروژه هایی همچون بوستان دوچرخه، تامین روشنایی بوستان مادر، ساختمان اداری پایانه مفتح، احداث کانال مدائن، پارکینگ طبقاتی، ایجاد زیرساخت جمع آوری آب های سطحی بازار آهن، بوستان های محلی شهدای ناجا، نسترن و شهدای مدافع سلامت، تامین سرویس بهداشتی بوستان های منطقه و احداث اولین پارکینگ مکانیزه منطقه، از دیگر پروژه های اجرایی شده در ماه های گذشته در منطقه ۱۸ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.