×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

لزوم حمایت مدیریت شهری پایتخت از زورخانه‌های تهران

به گزارش شهر، زهرا شمس‌احسان با حضور در زورخانه قمر بنی‌هاشم، ضمن گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران، اظهار کرد: این روز را به تمامی ورزشکاران و آنانی که با صداقت، عرصه ورزش را برای ایجاد رقابتی سالم، همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوانی فراهم می آورند و ورزشکاران بسیجی تبریک می گویم.

وی در ادامه یادآور شد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای میراث معنوی ایرانیان است؛ پهلوان نمونه کامل دلیری، سلحشوری و شهامت اخلاقی در آیین و سنت ایرانیان است. در فرهنگ پهلوانی، پرورش جسم و افزایش قدرت جسمانی برای رشد کمالات و فضائل معنوی و نه رقابت‌های کاذب مادی صورت گرفته و هویت‌بخش یک سنت و فرهنگ اصیل است.

شمس احسان، غلامرضا تختی را پهلوان عصر جدید خواند و افزود: پهلوانانی همچون غلامرضا تختی در میان مردم محبوبیت فراوانی داشتند و به عنوان نماد پهلوانی در کشور شناخته می‌شدند، چرا که حامی سرزمین و مردم ایران بودند و از هیچ تلاشی برای پیروزی خیر دست نمی‌کشیدند. پهلوانانی که از نظر اخلاق سرآمد بوده و با پشت سر گذاشتن تمرین‌های سخت، برای پیروزی جبهه خیر علیه شر، وارد میدان نبرد می‌شدند.

وی همچنین تصریح کرد: بی شک شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، از الگوهای بی بدیل پهلوانی و جوانمردی هستند که جان خود را در راه حفظ کیان میهن و ارزش های اسلامی و انسانی فدا کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اهمیت این روز و ثبت جهانی آیین پهلوانی و زورخانه ای در فهرست میراث معنوی یونسکو گفت: تمام مدیران ورزش کشور می‌بایست فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را در رشته های مختلف ورزشی اشاعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران ورزش زورخانه ای و پهلوانی در راستای توسعه و رونق این رشته ورزشی که ریشه در فرهنگ و سنن این کشور دارد، باید تلاش مضاعفی را به کار گیرند. بدیهی است مدیریت شهری تهران نیز می بایست ضمن توجه ویژه به این مقوله و حمایت از زورخانه های سطح شهر تهران، نسبت به برنامه‌ریزی ، تجهیز و استاندارد سازی زورخانه هایی که در اختیار خود دارد، اقدامات شایسته و مناسبی را به عمل آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.