×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با مشارکت شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار منطقه ۱۹ با حضور دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، شهردار و معاونین منطقه ۱۹ برگزار شد.

مهدی هدایت نخستین گام در ساماندهی و محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار را شناسایی عوامل محرومیت عنوان کرد و گفت: دلایل متعددی از جمله نبود زیرساخت‌های شهرسازی برای توسعه محلات، وجود املاک موقوفه فاقد سند، کوره‌های آجرپزی، فضاهای روباز و بی‌دفاع، سکونت اتباع و استقرار بازار ضایعات فروشان خلازیر از عوامل تأثیر گذار در عدم توسعه محلات کم برخوردار این منطقه است.

شهردار منطقه ۱۹ بر توانمندسازی محلات کم برخوردار با مشارکت شهروندان و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های محلاتی چون خلازیر به عنوان محرک اشتغال و از اراضی کوره‌ها برای مسکن استطاعت پذیر استفاده کرده و موانع توسعه را برطرف کنیم.

پارسا گوهری بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده دو هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده که ۵ مورد آن مربوط به ناحیه ۳ منطقه ۱۹ است.

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش بر عهده دارند، ادامه داد: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هلال احمر و سایر نهادها و دستگاه‌ها است.

وی موضوعات مسکن، مدرسه و درمان را از اولویت‌های ساماندهی نیازمندان برشمرد و اظهار کرد: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی که تکلیف قانونی دارند ضمن پرهیز از موازی کاری و با مشارکت شهروندان و ذی‌نفعان محلی در شناسایی مشکلات، باید در محلات هماهنگ عمل کرده و اقدامات خود را با هدف رفع محرومیت و ایجاد توسعه انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.