×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دلیل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه

به گزارش خبرنگار شهر، نقی عربی در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر با بیان اینکه با فرآیند فعلی حدود ۳۰۰ روز زمان می برد که مجوز و پروانه ساخت صادر شود، اظهار کرد: با توجه به مستندات شورای عالی اداری که سال ۷۱ ابلاغ شد تمام سازمان‌ها و نهادهای مربوطه برای استعلامات با شهرداری برای صدور پروانه مکلف شدند.

وی با بیان اینکه ۳۱ سازمان و اداره مشمول همکاری با شهرداری در این زمینه هستند، تصریح کرد: این دستگاه ها باید برای اینکه صدور پروانه در یک هفته یا دو هفته انجام شود، همکاری کرده و اطلاعات را به روز ارائه دهند.

عربی با اشاره به طولانی بودن فرآیند استعلامات، خاطرنشان کرد: استعلامات از اداره ثبت، زمین شهری، ادارات آب، برق و گاز  انجام می شود که بیشترین زمان انجام استعلامات به زمین شهری ارتباط دارد که نزدیک به یک ماه تا یک ماه و نیم زمان می برد.

وی افزود: بر حسب دستور ریاست جمهوری در خصوص صدور مجوزها و درگاه‌های مربوطه وزارت اقتصاد و دارایی این ماموریت را دارد که هماهنگی و هم افزایی را بین سازمان ها افزایش دهد.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران گفت: جلساتی را در این وزارت خانه داشتیم و تعاملات ایجاد شده اما هنوز زیرساخت ها فراهم نشده که در حال پیگیری آن هستیم.

عربی همچنین تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است انسجام بین دستگاه‌ها را در راستای هم‌افزایی و پاسخگویی ایجاد کند تا اطلاعات را به ما ارائه دهند. برخی از این دستگاه‌ها به دلیل مسائل امنیتی این اطلاعات را به شهرداری نمی‌دهند و این روند، استعلامات را طولانی می‌کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.