×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

وجود ۳۰۰ پلاک قرمز در شهر تهران

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در برنامه بدون توقف با اشاره به عضویت دستگاه‌های مختلف در قرارگاه اجتماعی گفت: در قرارگاه اجتماعی دستگاه‌های مختلفی هم‌چون ستاد مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، دادستانی، ناجا، سپاه، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و سازمان ثبت عضویت دارند و در یک محل واحد در خصوص موضوعات تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مهم این بود که من تبدیل به ما شود و این امر در حوزه حمل و نقل، مسکن و سایر حوزه‌ها خود را نشان خواهد داد.

وی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر جلوگیری از فعالیت شورایاری‌ها گفت: در این خصوص مسیری طی شده و مجاری قانونی کشور می‌گویند این مسیر غیرقابل قبول است و شورا نیز این مورد را قبول کرده است.

زاکانی عنوان کرد: در این منازعات می‌گوئیم که مؤثرین هر محل که بالطبع از شورایاری‌ها هستند در سراهای محله دو کار انجام دهند؛ اول برای ما تولید فکر، تصمیم‌سازی، ایده پردازی و نظارت کنند و دوم اینکه در مورد محل تصمیم بگیرند.

شهردار تهران با بیان اینکه نیامده‌ایم ناکارآمدی خود را در پس دعوای با دیگران پوشش دهیم، اظهار کرد: دیگران کارهایی در شهر کردند که ماحصل آن وضعیت امروز است و ما آن کارهای بد را نمی‌کنیم؛ بلکه می‌خواهیم تمام ظرفیت را به سمتی ببریم که از تنش‌ها در سطح شهر کم کنیم.

وی تصریح کرد: در مدل مدیریت مشارکتی، مجموعه موثرین شهر تهران متولی اداره شهر می‌شوند. این پروژه شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ است. ماحصل این مسیر باید سبب اعتلای شهر شود.

زاکانی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۲ هزار نفر از معتادان متجاهر در کمپ ماده ۱۶ هستند، عنوان کرد: وضعیت را باید با گذشته مقایسه کرد. ما به هیچ وجه ناامید نیستیم و برای همه مشکلات تهران راه حل دانشی و فکر وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به دریافت حکم خود در ۱۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: سال ۹۹ به مدت سه ماه برای دادن حقوق قرض گرفته بودند؛ اما تا امروز نه نیاز به استقراض پیدا کردیم و در یک روز حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه منشأ ۶۷ درصد درآمدهای ما در حوزه شهرسازی است، عنوان کرد: در خصوص معتادان متجاهر حدود ۱۰ هزار نفر در شهر بودند که الان ۲۱ هزار نفر شده است. در حال حاضر ۱۳ هزار نفر از این افراد داخل کمپ هستند و بخشی از آن‌ها به محیط‌های قبلی خود بازمی‌گردند و بخشی در حال کارسازی است که باقی مانده این افراد نیز جمع‌آوری شوند.

زاکانی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر کودک خیابانی هستند، اذعان کرد: کودکان خیابانی دو دسته هستند؛ بخشی زباله‌گرد هستند که در حال تغییر رویه پسماند در سطح شهر هستیم که پرونده آن‌ها جمع می‌شود. بخشی نیز کودکان کار سر چهارراه هستند که برای آن‌ها مجموعه را فعال کردیم تا آموزش‌های لازم را ببینند تا وضعیت شهر از این حالت خارج شود.

وی در پایان با بیان اینکه در تهران ۳۰۰ پلاک قرمز وجود دارد، گفت: در حال انجام اقدامات لازم جهت شناسایی مالکیت این ۳۰۰ پلاک هستیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.