×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اقدامات اصلاحی در مترو به‌ منظور بهبود وضعیت خدمت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شایسته اصل افزود: برای نگهداری مناسب و اصولی از ناوگان مترو باید سالانه حدود ۱۰ درصد ارزش ناوگان برای تعمیر و نگهداری هزینه شود و این میزان برای ابنیه حداقل ۲ درصد ارزش دارایی‌ها برآورد می‌شود؛ اما متأسفانه در سنوات گذشته کمترین توجه به ابنیه ایستگاه‌ها و نگهداری ناوگان شده و این غفلت از تعمیر و نگهداری، باعث فرسودگی قطارها و افت ابنیه به‌ویژه ایستگاه‌های پرتردد شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، برنامه‌ریزی خوبی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها در دستور کار شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه قرار گرفته است، ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها، با همراهی همکاران مترو در ماه‌های گذشته توانستیم نسبت به اصلاح و رفع برخی از این موارد، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و در کنار توجه به اورهال قطارها، انجام تعمیرات زیربنایی با محوریت ابنیه، تأسیسات و مخابرات را مد نظر قرار دهیم تا در یک دوره زمانی، جان دوباره‌ای به ایستگاه‌های مترو بخشیده شود.

شایسته اصل در خصوص اقداماتی که به‌تازگی در خطوط ۷ گانه مترو تهران و حومه انجام شده است، گفت: تعمیر و تقویت روشنایی ایستگاه‌ها، نظافت و اصلاح سقف‌های کاذب، اصلاح فاصله بین قطار و سکو و سایر امور مرتبط با خدمات مسافری در ایستگاه‌های مترو در اولویت برنامه‌ای این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران حومه تصریح کرد: به‌منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مسافران، مقرر شده ترمیم و رفع نواقص تابلوها، ترمیم سنگ‌های نقاط مختلف ایستگاه‌ها، نصب مجدد برچسب‌ها، نصب مسیر ویژه نابینایان، احداث رمپ، نصب نرده استیل رمپ ویژه معلولین، تأمین روشنایی در نقاط مختلف ایستگاه‌ها، به همت کارکنان امور ایستگاه‌ها انجام شود.

شایسته در ادامه به کابل‌کشی جهت راه‌اندازی آسانسور ایستگاه آزادگان و راه‌اندازی ۱۶ دستگاه پله‌برقی در ایستگاه‌های مترو از جمله ایستگاههای مهدیه و اقدسیه اشاره کرد و افزود: رفع نقص و ایمن‌سازی تمامی آسانسورهای نصب شده، نصب تابلو برق آسانسور، رفع نقص هند ریل پله‌برقی ها، تعمیر گیت‌های مسافری، تابلوهای برق، احداث و افزایش تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی، افزایش تعداد دستگاه‌های ایزی شارژ، نصب تابلو ایستگاه دوچرخه، راه‌اندازی غرف مربوط به میادین میوه و تره‌بار در ۳۰ ایستگاه پر تردد، بخش کوچکی از فعالیت‌های انجام شده در جهت بهبود وضعیت خدمات رسانی به شهروندان کلان شهرهای تهران و کرج می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با سیلاب‌های سطحی در ایستگاه‌های رو زمینی و ایزوگام نقاط مختلف که دارای آبریزش بودند نیز توضیحاتی ارائه و ادامه داد: رنگ‌آمیزی، تأمین روشنایی، تعمیر هواکش‌های میان تونلی و پله‌های فرار و خروج اضطراری مسافران، تعمیر صندلی‌های شکسته سکو، نصب تجهیزات اپراتورهای تلفن همراه در داخل تونل جهت آن تن‌دهی و نصب دوربین در اماکن کور ایستگاه‌ها از دیگر موارد مورد نظر است.

شایسته همچنین از آسفالت‌کاری و رفع نواقص محوطه بیرونی ایستگاه‌ها با هماهنگی و همکاری شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: جهت نظافت و زیباسازی فضاهای بیرونی ایستگاه‌ها و بهسازی و اصلاح مسیر مسافری نیز اقدامات متعددی انجام شده است که از جمله می‌توان به آغاز عملیات اجرایی تغییر در معماری سردر ورودی غربی ایستگاه میدان جهاد و محوطه آن و ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: تمامی این موارد گزیده‌ای از فعالیت‌های انجام شده در ایستگاه‌های خطوط ۷ گانه مترو به‌منظور بهبود وضعیت خدمات مسافری و اصلاح عقب‌افتادگی‌های گذشته در بخش‌های زیربنایی، با محوریت ابنیه، تأسیسات و مخابرات است و امیدواریم بتوانیم با ادامه فعالیت‌ها در این زمینه سطح ایمنی و رضایتمندی مسافران متروی پایتخت را بهبود بخشیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.