×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اجرای طرحهای عمرانی در روستاهای زنجان به توسعه همه جانبه استان منتهی می‌شود

به گزارش تین نیوز، رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه و ارتقای امنیت راههای روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد.

وی اضافه کرد: در این راستا، مسوولین باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورن  فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری را کاهش دهند.  

این مسوول با بیان اینکه، طرح هادی برای تمامی روستاهای شهرستان تهیه شده است گفت: تاکنون طرح هادی در ۱۱۰ روستای شهرستان زنجان ( ۵۷.۲ درصد روستاها)، اجرا شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به تفاهم نامه منعقده بین استانداری زنجان و بنیاد مسکن در خصوص نظارت پروژه های دهیاری ها، طی چهار سال گذشته حدود ۲۸۰ پروژه در روستا ها با اعتبار حدود ۲۵۰میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها و با نظارت بنیاد مسکن شهرستان زنجان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تا کنون، از تعداد ۹ هزارو ۲۶۹ واحد مسکونی روستایی تعداد چهار هزارو ۸۹۸ واحد را در شهرستان ایجرود مقاوم سازی کرده است که ۵۳ درصد کل واحدها را محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ایجرود دارای ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که نقشه طرح هادی برای ۹۰ درصد این روستاها، تهیه شده و در زمان حاضر نیز  ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.