×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

معاون استاندار فارس پای حرف دل اهالی روستای روستای محلچه

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل محبی پور شامگاه جمعه پس از شنیدن مسائل و مشکلات اهالی این روستای محروم در جنوب استان فارس اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در این راستا آنست که این توسعه و توجه باید در همه ابعاد آن باشد و این امر البته نیازمند اهتمام جدی مسئولان محلی برای شناسایی دقیق مشکلات و نارسایی ها و دغدغه های اصلی مردم در این مناطق است.
وی یادآور شد: پس از شناسایی مشکلات و دغدغه های جدی مردم باید مکانیسم ها و اقدامات لازم و عملی در قالب بسیج عمومی و بر اساس اولویت در دستور کار همه مسئولان محلی در سطح شهرستان، بخش و روستا نیز قرار گیرد.
او بیان کرد: آنچه مهم است اهتمام جدی و اطمینان بخشی به مردم از سوی دولت سیزدهم برای رسیدگی به مشکلات آنان است که این مهم هم برخاسته از همان نگاه راهبردی توسعه عدالت اجتماعی و بر اساس شاخص ها و اولویت های اساسی این دولت خواهد بود.

معاون استاندار فارس پای حرف دل اهالی روستای محروم جنوب استان نشست

محبی پور افزود: ما معتقدیم که بسیاری از مسایل و مشکلاتی که در برخی شهرها و به خصوص حاشیه کلان شهرها به وجود می آید ناشی از بروز تبعیض ها و عدم رسیدگی و توزیع ناعادلانه امکانات و منابع در روستا از گذشته بوده است.
وی در این باره توضیح داد که مهمترین خروجی و نتایج منفی برخی بی عدالتی ها ، سوء مدیریت ها و عدم رسیدگی و توزیع ناعادلانه منابع در سطح روستاها به خروج و مهاجرت مردم از روستا منجر می شود.
محبی پور افزود: بی گمان هرگاه منابع و امکانات به طور عادلانه در روستاها و مناطق محروم توزیع شود و امکان توسعه و رونق روستایی در اولویت باشد امکان مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها هم کمتر می شود و در نتیجه بروز مشکلات و ناملایمات و آسیب های اجتماعی در شهرها و حتی به گونه ای محسوس کاهش خواهد یافت.

عدم آنتن دهی و نبود راه مناسب مشکلات عمده روستای محلچه اوز
دهیار روستای محلچه شهرستان اوز هم در این نشست گفت که پوشش نامناسب آنتن دهی تلفن همراه و همچنین نبود اینترنت و اتصال راه دسترسی روستا به راه های اصلی شهرستان از عمده مشکلات و از دغدغه ها و مطالبه جدی مردم این منطقه از دولت و مسئولان اجرایی استانی و شهرستان است.
فتح الله امینی افزود: طولانی شدن روند اجرای جاده اصلی خنج به اوز که هم اینک پیمانکار آن هم مشخص شده ولی هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده یکی از دغدغه ها و درخواست های مهم مردم محلچه است.
وی بیان کرد: توسعه طرح هادی روستایی، توسعه شبکه داخلی آب و نیزتسریع اجرای طرح چمن مصنوعی که به صورت نیمه کاره و با پیشرفت بالای ۷۰ درصد رها شده از دیگر دغدغه ها و مطالبات مردم این روستا است.
امینی همچنین گفت: توسعه شبکه گاز رسانی به طول ۶ کیلومتر در روستای محلچه در حال اجرا است که مردم خواستار شتاب بخشی آن هستند.

روستای محلچه حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد؛ بین دو شهرستان اوز و خنج واقع شده که فاصله اش از هر دو طرف با این شهرستان ها ۳۰ کیلومتر است.
شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.