×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایمانجانی: یکپارچه‌سازی حساب‌های شهرداری ستودنی است/ الیاس حضرتی: شهرداری تهران به اندازه هفت، هشت وزارتخانه کار سنگین برعهده دارد

به گزارش خبرنگار شهر، در این نشست که در بوستان گفتگو برگزار شد، مدیران مسئول رسانه ها به بیان دغدغه‌ها و سوالات خود پرداختند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در دو سال قبل کرونا باعث شد حضور کمرنگ‌تری را در راهپیمایی روز قدس شاهد باشیم، ابراز امیدواری کرد که با حضور ملت و امت اسلامی بتوان به گونه ای شرایط را جبران کرد تا رمق های پایانی رژیم صهیونیستی نیز گرفته شود.

شهرداری تهران به اندازه هفت،هشت وزارتخانه کار سنگین برعهده دارد

الیاس حضرتی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به اندازه هفت یا هشت وزارتخانه کار سخت، پیچیده و سنگینی دارد، اظهار کرد: امیدواریم که با کمک خداوند، شهرداری بتواند ماموریت خود را در ایجاد فضای خوب برای خدمات رسانی، رونق شهر، زیباسازی شهر، آرامش شهر و شهری روان برای مردم انجام دهد.

حضرتی همچنین تصریح کرد: این حق شهرداری است و ما به عنوان شهروند و اهالی رسانه اعتراضی نسبت به این موضوع نداریم که شهردار تیم انتخاب کرده و معاونان و نیروهایی را به کار بگیرد اما نیروهای زیادی نیز در شهرداری هستند که تجربه دارند. تجارب مجموعه نیروی انسانی ارزشمندترین موضوع است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم برای بخش های مختلف جامعه ارزش گذاری کنیم مهمترین و اصلی ترین ارزش را باید به نیروی انسانی اختصاص دهیم، یادآور شد: جریانات مختلفی پس از انقلاب اسلامی و در طول این سالها شکل گرفته است. ما همچون قوم نفرین شده به اختلافات و نقطه‌های اختلاف نظر پرداخته ایم، در حالیکه نقاط اشتراک ما بیشتر است. ما در ۹۵ درصد موضوعات و مسائل اشتراک نظر و تنها در پنج درصد اختلاف نظر داریم اما برای پررنگ کردن این پنج درصد آنچنان مسابقه و تنش داریم که آن ۹۵ درصد دیده نمی‌شود.

حضرتی افزود: این اختلافات به گونه ای است که گویا از لحاظ دین، امامت، اعتقاد به انقلاب اسلامی، اصل نظام و عزت اسلامی اختلاف ۱۸۰ درجه ای بین افراد وجود دارد در حالیکه چنین نیست. اگر خود را از کوچه های تنگ جناحی، حزبی و سیاسی بالا بکشیم، می‌بینیم همه دلسوز اصل نظام، رفع مشکلات ملت، اصل انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین پدیده قرن بیستم و بیست و یکم و اعتقاد به ولایت مقام معظم رهبری داریم و به دنبال حل مسائل هستیم.

وی با بیان اینکه می توانیم با هم سخن بگوییم و پرده های بی اعتمادی و سوء ظن را کنار بگذاریم، یادآور شد: اعتقاد من این است که در شهرداری انبوهی از تجربیات مدیریتی وجود دارد.

حضرتی با تأکید بر اینکه مجموعه خوبی در مرکز ارتباطات کنار شهردار هستند، خاطرنشان کرد: با این وجود نباید از ظرفیت رسانه‌ها و نظرات اهالی مطبوعات غافل شد. هریک از این رسانه ها مخاطبینی دارند. در خصوص بوستان ها آنچه که منعکس شده اصل موضوع نبوده اما چرا باید به گونه ای منتشر شود که ما خود به دنبال آن باشیم که بد یا خطرناک است. اینکه برای زنان پارک‌های اختصاصی می سازیم اتفاق خوبی است اما اینکه پارکها را زنانه و مردانه کنیم، مطمئنا در ذهن شما وجود ندارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم در این زمینه به شهرداری کمک کنیم. رنج می بریم که ارتباطات وجود ندارد و ما در فضای مجازی در خصوص این تصمیمات مطالبی را منتشر می کنیم.

رسانه‌ها به شهردار تهران کمک خواهند کرد

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در این نشست گفت: وقتی از رسانه ها کمک نمی خواهید بالطبع کمک نخواهند کرد. شهردار تهران اگر از رسانه ها کمک بخواهد آنها کمک خواهند کرد.

علی متقیان با بیان اینکه مدیر مرکز ارتباطات فعال است و کمک می کند، افزود: با این وجود اعتقاد داریم که مردم را باید بیشتر با شهرداری آشنا کنیم. شهرداری با تمام وجوه زندگی مردم درگیر است و از هرجا نام ببریم نام شهرداری نیز وجود دارد. برای مثال اگر میادین میوه و تره بار شهرداری نبود زندگی در تهران بسیار مشکل تر می شد.

وی با تأکید بر اینکه شما باید به مردم گزارش دهید، یادآور شد: یکی از سیاست های خوب شما ایجاد قرارگاه هاست که نشان دهنده یک کار نو، وسیع، جهادی و یک اقدام فرهنگی بزرگی است که باید در خصوص آن گزارش ارائه شود.

متقیان همچنین تصریح کرد: شما در شهر با مشکل طرح ترافیک و وسایل نقلیه عمومی روبه رو هستید. ما ۱۰ سال است که در شهر اتوبوس نو ندیده ایم. اتوبوس در حال ورود است اما در مقایسه با نیازها کم است. در دوران کرونا بیشترین سختی را شما و مردم در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی متحمل شدید. باید بیش از این به حمل و نقل بها بدهیم. مشکل کجاست؟ اگر دولت کمک نمی کند، بخش های مختلف بدهی خود را پرداخت نمی کنند و یا مشکلات گمرکی دارید به ما بگویید که کمک و پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن آماده است که بهانه جویی کند، یادآور شد: مگر امکان دارد پارکها را زنانه و مردانه کنیم؟ این موضوع در فکر و تخیل چه کسی می گنجد؟ یک نفر بی احتیاطی کرده و موضوع را بد بیان می کند و دشمن از این شرایط استفاده می کند. چرا به این وضعیت دچار شدیم؟ چرا تا مشکلی کوچک ایجاد می‌شود به این اندازه دنبال آن هستیم. یکی دیگر از مسائل تجمع معتادان در پارک هاست که مساله ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا در تهران، خاطرنشان کرد: ما باید شبانه روز دعا کنیم که باران ببارد و اینکه باران نمی بارد به ما برنمی گردد. ما از شما می خواهیم در خصوص آلودگی هوا بگویید که ما در این زمینه کار می کنیم تا مردم بدانند. در این راستا می‌توانیم خودروها و اتوبوس های فرسوده و آلاینده را جمع آوری کنیم.

متقیان تأکید کرد: ما به شما دست بیعت می دهیم و به شما کمک خواهیم کرد و مردم را در این زمینه آگاه می کنیم که زحمتکشانی در کنارشان هستند که برای آنها کار می کنند.

ترافیک و آلودگی هوا مهمترین دغدغه شهروندان تهرانی

مدیرمسئول روزنامه سازندگی با بیان اینکه ۱۰ سال سابقه کار در شهرداری دارم، اظهار کرد: من نیاز مالی ندارم و حقوق بازنشستگی دریافت می کنم و اعلام آمادگی می کنم که بدون هیچ توقع و چشمداشتی به شما در بخش های مختلف مشاوره ارائه خواهم داد.

سید افضل موسوی همچنین تصریح کرد: امور جاری شهرداری انجام می شود. ممکن است کسی احساس مسئولیت بیشتری کند و دقت نظر بیشتری داشته باشد و با توجه به اینکه شهردار تهران پزشک است ممکن است بیشتر روی این مساله دقت و حساسیت داشته باشد اما آنچه که برای مردم و شهرداری تهران بسیار مهم است ترافیک و آلودگی هواست.

موسوی با بیان اینکه اتوبان شهیدبابایی و شهید همت همیشه مملو از خودرو است، اظهار کرد: باید بررسی شود که مبدأ و مقصد این خودروها کجاست تا بتوان در خصوص ترافیک در این بخش ها به نتیجه رسید. اگر ترافیک را کاهش دهیم آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با وزارت نیرو تعامل کنید و برق دریافت کنید تا حتی یک شوفاژ و وسیله گازسوز در شهر فعال نباشد تا شهر را آلوده کند. آلودگی بزرگترین معضل شهر تهران است و باید برای آن فکر شود.

این فعال رسانه‌ای در خصوص بوستان های مادر و کودک نیز گفت: ما باید تبلیغ کنیم که از نظر دین ما جمع خانوادگی مورد تأکید است. در این راستا هیچ آفتی خانواده ها را در بوستان ها تهدید نخواهد کرد. در زمینه موتورسواران و معتادان نیز نیروی انتظامی باید کمک کند. اگر جداسازی صورت بگیرد تبلیغات سوء علیه ایران ایجاد خواهد شد.

توان شهرداری برای ایجاد حال خوب در شهر

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تأکید کرد: ما آماده ایم در فصل جدیدی که در شهر تهران آغاز شده کمک کنیم و در زمینه آگاهی بخشی به مردم رسانه می تواند کمک کننده باشد. شهرداری یکی از نهادهایی است که اگر به خوبی کار کند و رضایتمندی بالایی را جذب کند بخش زیادی از حال خوب مردم را تأمین خواهد کرد.

علی نادری با بیان اینکه دغدغه ما رضایتمندی مردم و سرمایه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: شهرداری می تواند در این زمینه نقش ویژه ای داشته باشد و رسانه ها آمادگی دارند در این زمینه به شهرداری کمک کنند. نیاز است بیش از این تشریح و تبیین در خصوص برنامه‌های کلان شهر تهران صورت بگیرد.

یکی دیگر از مدیران مسئول رسانه ها در ادامه با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود، فضای نوین رسانه ای و شبکه های اجتماعی، تنها ارگانی که می تواند شهروندخبرنگار را در کشور به معنای واقعی فعال کند، شهرداری است، اظهار کرد: با شبکه عظیمی که در اختیار شهرداری است اگر بتوان اقدامات را در تمام نقاط شهر تبیین کرد، مردم می توانند خودشان پیام های خود را منتقل کنند.

وی ادامه داد: در اوج بحران ها و جنگ های روانی در کشورها، با رسانه هایی که فعال می شوند موضوعات محلی می توانند مورد توجه قرار  بگیرند که شهرداری با شبکه عظیمی که در اختیار دارد، می تواند این زمینه را ایجاد کند.

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مسائل تهران را برطرف کند

در بخش دیگری از این نشست مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی الف با بیان اینکه مسائل تهران پیچیده و مهم است و بسیاری از دستگاه‌ها در آن نقش دارند، گفت: بخشی از این مسائل را شهرداری به تنهایی نمی تواند برطرف کند.

بیژن مقدم همچنین تصریح کرد: باید روی مسائل مهم تهران متمرکز شوید. شما می توانید از محل درآمدها اتوبوس خریداری کنید. پیش از این اعلام کردید در یکسان سازی صندوق بودجه شهرداری اقدام کرده اید که صرفه جویی به دنبال داشته و رقم بزرگی در درآمد شهرداری بوده است.

مقدم با بیان اینکه قضاوت مردم در خصوص اقدامات بزرگ و کوچک مشخص نیست، یادآور شد: این آمادگی را اعلام کنید که هرکسی خواسته و مشکلی را در شهر دارد در سامانه ای بیان کند و پس از جمع آوری این مسائل می توان به مناطق اعلام کرد تا چاره اندیشی صورت بگیرد. در آن زمان می توان به نتیجه رسید که مردم درگیر مسائل کوچک هستند و یا مسائل کلان برای آنها اهمیت دارد.

فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مورد توجه شهردار قرار بگیرد

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا با بیان اینکه می توان از روش های نوآورانه استفاده کرد که گفتگوی مناسبی بین شهرداری و شهروندان برقرار کرد، یادآور شد: قرار بر این بود تهران به ام القرای جهان اسلام تبدیل شود که از اهداف انقلاب اسلامی است. فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیز در کنار دیگر بخش ها مورد اهمیت است و روح و سلامت روان شهروندان در این راستا اهمیت دارد.

محمدحسین حسینی ادامه داد: با سابقه ای که در حوزه فرهنگی از شما به عنوان شهردار تهران سراغ داریم انتظار می رود که در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

یکپارچه‌سازی حساب‌های شهرداری ستودنی است

مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان نیز در ادامه تأکید کرد: فرق است بین مدیری که می گوید شهر را رها کنید و به خودی خود اداره می شود تا مدیری که با کار جهادی در تمام نقاط شهر و بدون اقدام رسانه ای حضور پیدا می کند و ما این فرق را متوجه می شویم.

محمد امین ایمانجانی افزود: فرق است بین کسی که دغدغه مندانه کار می کند و افرادی دیگر. شعار شما مبارزه با فساد و یکی از مهمترین اقدامات بستن راه فساد بود. یکپارچه کردن حساب های شهرداری یکی از اقدامات بزرگ به شمار می رود که ستودنی است و اینجاست که تفاوت بین مدیران اجرایی که دغدغه پرداخت حقوق دارند با دیگر مدیران مشخص می شود.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش شما در تلویزیون گزارش خوبی بود که ما را امیدوار کرد، تصریح کرد: کاش از این موارد سخن گفتن ها بیش از این انجام شود. کار شما خدمت به مردم است. افزایش میزان رضایتمندی مردم باعث می شود که سرمایه اجتماعی برای نظام انقلاب اسلامی قوت پیدا کند.

ایمانجانی با اشاره به ایجاد فضای رسانه ای در خصوص تفکیک پارکها، یادآور شد: باید تمام تلاش صورت بگیرد که دغدغه مدیران دهه ۶۰ که خدمت به مردم بود در این دوره نمود پیدا کند. تمام تلاش های ما مدیران دهه ۶۰ در مسجد بود که به مرور این فضا کمتر شد. اینکه زیست امور به مساجد برگردد کار شهرداری است چون همه ما محصول همان زیست هستیم.

وی ادامه داد: فعالیت ها به اشتباه و به مرور از مساجد گرفته شد. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کل کار فرهنگی باید به مساجد برگردد.

ایمانجانی با بیان اینکه اقدامات خدماتی شهرداری و رویکرد ساخت مسکن که در شهرداری در پیش گرفته شده است، ایجاد نشاط و شغل را به دنبال خواهد داشت، گفت: مردم در این حوزه عصبانی هستند. در مناطق پایین شهر مردم دغدغه ساخت و ساز دارند. کمک کنید قوانین دست و پاگیر ساخت و ساز در شهر از بین برود و شور و نشاط اجتماعی به شهر برگردد که باید البته شورا هم در این زمینه کمک کند.

وی یادآور شد: نقد ما نقد دلسوزانه است. اگر آقای زاکانی خطایی کند این نقد را به صدای بلند می گوییم و می دانیم که می پذیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد اصلاح می کند. شما در خصوص موضوع داماد خود خاضعانه پذیرفتید و شرایط را اصلاح کردید. 

شهرداری زمان صدور پروانه ساخت را کاهش دهد

در ادامه مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد با بیان اینکه سهم سالیانه شهرداری در ساخت مسکن ۱۸۰ هزار واحد است، اظهار کرد: این موضوع مطرح شد که شهرداری خود متولی ساخت این مسکن است. مطالعات نشان می دهد که در هیچ کجای دنیا شهرداری و سازمان های حاکمیتی و دولتی به طور مستقیم وارد عمل نشده اند.

علیرضا بختیاری با بیان اینکه در ساخت و ساز بخش خصوصی به خوبی می تواند وارد شود، گفت: شهرداری می تواند در صدور پروانه ساخت اقدام کند. میانگین زمان صدور پروانه ساخت ۲۷۰ روز است که اگر شهرداری شرایط را در این زمینه تسهیل کند می توان به ساخت و ساز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهر داریم، تصریح کرد: مشکل ما کمبود ساختمان نیست و مشکل سیاست‌های دولت و یا تسهیلات مالی و پولی در این زمینه است.

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانش بنیان

مهدی فضائلی مدیرعامل سابق انتشارات سروش نیز با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱، گفت: برنامه های شهرداری باید در اختیار شما باشد و شرکت های دانش بنیان باید دعوت شوند و مسائل و موضوعات در اختیار آنها قرار بگیرد که می تواند کمک کند مجموعه های جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تهران هویت شهر است، اظهار کرد: در زمانی که شهرداری حالت جدی تری را در ساخت و ساز به خود گرفت، اعتقادی به هویت فرهنگی ویژه تهران وجود نداشت و در دوره های بعدی نیز اهتمامی را در این خصوص ندیدیم.

فضائلی در ادامه یادآور شد: بازنگری هویتی تهران کار سختی است اما انتظار این است که زمینه سازی ها و ریل گذاری هایی در این راستا صورت بگیرد تا بتوان شرایط را ترمیم کرد و فضاهای بهتری را به لحاظ شهری برای مردم ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: شهرداری می تواند در ایجاد نشاط و حال خوب برای مردم اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.