×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طرح سی شب سی مسجد در روستاهای بابل

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، طرح «سی شب سی مسجد» که در راستای خدمات‌دهی رایگان پزشکی در ماه مبارک رمضان در مساجد بابل اجرا می‌شد، پس از دو سال وقفه به علت شیوع کرونا در ماه رمضان امسال، در یازدهمین سال با محوریت آموزش بهداشت و سبک زندگی اجرا می‌شود.

طرح اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به طور کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل ویژه مناطق محروم در شب‌های ماه مبارک رمضان برای اولین بار در کشور، سال ۱۳۸۹ در بابل راه‌اندازی شد.

هدف از اجرای این طرح ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه‌داران و بیماری‌های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسؤولان و پزشکان در بین مردم است.

یازدهمین سال اجرای این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار، ماما، اورژانس ۱۱۵، سخنران (آموزش سلامت و پیشگیری از کرونا و…)، خدمات دندانپزشکی سیار، واکسیناسیون علیه کرونا، ترویج زایمان طبیعی و فرزندآوری، سنجش فشار خون و قند خون و ویزیت مامایی صورت می‌گیرد.

در۳۰ شب از ماه رمضان، کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه نیز به صورت مستمر حضور فعال خواهد داشت و خدمات سرپایی دندانپزشکی شامل کشیدن، جرم‌گیری، پر کردن ودیگر خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.