×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مقاوم سازی ۲۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی بردسکن

به گزارش روستانیوز، رضا احمدی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع واحدهای مسکن روستایی در شهرستان بردسکن، ۱۲ هزار واحد و شاخص برخورداری از مسکن مقاوم روستایی شهرستان ۲۵ درصد است که از میانگین استان خراسان رضوی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: طبق آخرین تفاهنامه بین بنیاد مسکن، استانداری و سازمان برنامه و بودجه سهمیه مقاوم سازی شهرستان بردسکن ۵۷۲ فقره بود که به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای متقاضیان اخذ شد و تاکنون ۷۷ درصد این مبلغ  براساس پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز به حساب متقاضیان واریز شده است.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن در رابطه با صدور سند مالکیت منازل مسکونی روستایی هم گفت: تاکنون در ۴۹ روستا و ۲ شهر انابد و شهرآباد ۶ هزار و ۵۳۶ فقره سند مالکیت صادر شده که معادل ۵۰ درصد منازل مسکونی است.

احمدی فر در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: از مجموع سه هزار و ۲۰۰ متقاضی ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن تاکنون هزار و ۶۳۰ نفر در سامانه تایید نهایی شده اند.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: در شهر انابد نیز از مجموع ۳۵۰ نفری که ثبت نام کرده اند ۱۳۰ نفر آنها تایید نهایی شده اند که متقاضیان باید ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده اولیه را تامین کنند و امید است عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از خردادماه در شهر انابد آغاز شود.

احمدی فر افزود: میزان تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است و متقاضیان می توانند در قالب گروه ساخت و انبوه سازی اقدام به ساخت و ساز کنند.

مدیر بنیاد مسکن بردسکن گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۱۰۶ واحد مسکونی آغاز شده و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۳۰ درصد است.

احمدی فر با بیان این که میزان تسهیلات اعلام شده پارسال ۱۰۰ میلیون تومان بود افزود: متقاضیانی که از این وام استفاده کرده اند می توانند متمم آن را تا ۳۰۰ میلیون تومان درخواست کنند و طبق مدارک مورد نیاز بقیه وام خود را از بانک براساس پیشرفت فیزیکی مسکن خود دریافت کنند.

وی یکی از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را بحث احراز سکونت آنها اعلام کرد و گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، متقاضیانی می‌توانند از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند که محل سکونت آنها براساس مشخصات ثبت شده در شناسنامه باشد اما متاسفانه در بردسکن اکثر متقاضیان علی رغم این که در همان محل سکونت دارند ولی محل تولد آنها در شناسنامه کاشمر ثبت شده که در این رابطه جلسه ای در فرمانداری شهرستان برگزار و برای تعیین تکلیف وضعیت این افراد که حداقل بیش از ۳۰۰ نفر هستند از مرکز استان کسب تکلیف شد.

بردسکن در فاصله ۲۷۳کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.