×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تجمع اهالی و باغداران روستای آستانه دامغان مقابل فرمانداری

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایلنا از سمنان، مجیدی زاده یکی از اهالی روستای آستانه گفت: قسمتی از رودخانه چشمه علی دامغان از وسط روستا عبور می کند که اهالی، کشاورزان و دامداران برای عبور و مرور به منازل مسکونی و مزارع خود مجبور بودند از وسط رودخانه عبور کنند.

وی ادامه داد: تا سال ۹۸ عبور و مرور اهالی و احشام به سختی از رودخانه صورت می گرفت تا اینکه با اداره امور منابع آب برای احداث پل رایزنی کردیم.

مجیدی زاده ادامه داد: تا قبل از احداث پل، باغداران محصولات کشاورزی خودشان را با فرغون تا لب رودخانه می آوردند و پس از آن با عبور از وسط رودخانه بارگیری می شد.

این باغدار آستانه اضافه کرد: کارشناسان مربوطه هزینه ساخت پل اساسی را حدود ۳ الی ۴ میلیارد تومان برآورد کرده بودند که از توان اهالی و باغداران خارج بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی رئیس امور منابع آب و ارجاع درخواست اهالی به کارشناس مربوطه نقشه پل تهیه و در اختیار پیمانکار قرار گرفت؛ قبل و در حین ساخت پل به کارشناس امور منابع آب تماس گرفتیم که جهت نظارت بر روند احداث پل بازدید داشته باشند که کارشناس مربوطه بیان کرد «مطابق نقشه پیش روید و احتیاج به بازدید نیست.»

پس از یک سال از ساخت پروژه رئیس امور منابع آب دامغان در حین بازدید از روستای آستانه گفت: چه کسی گفته است اینجا پل احداث کنید؛ کار را تعطیل کنید پل باید تخریب شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نظر کارشناسان منابع آب سمنان و تهران نسبت به استحکام و عدم مزاحمت پل مساعد بود اما رئیس اداره منابع آب دامغان مجددا حکم گرفته است تا پلی که با کمک های مردمی احداث شده است را تخریب کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.