×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایجاد ۱۰ باغ در پایتخت تا پایان امسال

مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به اولویت‌های مهم کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: یکی از مباحثی که در سال ۱۴۰۱ با جدیت پیگیری خواهیم کرد، توسعه فضای سبز و تملک باغاتی است که می‌تواند به عنوان مجموعه‌های بوستانی مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز یکی از سیاست‌های کلی ماست و امسال شاهد ایجاد حداقل ۱۰ باغ در شهر تهران خواهیم بود که به مجموعه بوستانی شهر اضافه خواهد شد.

پیرهادی با تأکید بر استفاده از درختان مثمر در کمربند سبز و توسعه جنگل‌کاری در تهران یادآور شد: بخشی از کار در اسفندماه سال گذشته انجام شد که توسعه خواهد یافت و در سال جاری این روند را با اهتمام پیگیری خواهیم کرد که در ورود گرد و غبار به تهران نیز مؤثر خواهد بود، البته این اثرگذاری به میزان رشد درختان نیز بستگی دارد اما در مجموع می‌تواند از بخشی از آلودگی هوا جلوگیری کند؛ در سال جاری مردم را تشویق به درخت‌کاری در محل سکونت و کار خواهیم کرد و در این زمینه با وضع قوانین و مقررات، شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که با درختکاری، فضای سبز توسعه یابد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پایتخت تا حدودی هویت فرهنگی ایرانی، اسلامی ندارد، یادآور شد: در این زمینه در بسیاری از مناطق با ضعف جدی مواجه هستیم که در این راستا برای ایجاد المان‌هایی با هویت ایرانی، اسلامی باید اهتمام ویژه صورت بگیرد چراکه باعث جذابیت شهر و هویت‌بخشی به تهران خواهد شد.

پیرهادی همچنین تصریح کرد: امسال بیش از ۱۵ میدان مورد توجه ویژه خواهد بود و نسبت به آماده‌سازی میادین تهران در راستای هویت‌بخشی به شهر اقدام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در چند سال گذشته پل‌های عابر پیاده و مکانیزه مورد توجه نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: تعدادی پل در تهران تخریب شده و یا دچار مشکلات جدی هستند که تعمیرات آن و تهیه قطعات آن زمان‌بر خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: تعدادی پل باید تعویض شود که هزینه‌های زیادی را به همراه دارد اما تاکید شده که در اولویت قرار بگیرد، چون رفاه و آسایش مردم بسیار مورد اهمیت است؛ در بازدیدهایی که از پل‌ها داشتیم متأثر و متأسف شدیم که چرا در سال‌های گذشته دغدغه مدیران نبوده است و با توجه به این شرایط، ما در این زمینه تلاش خواهیم کرد که قدم‌های جدی برداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.