×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۳۴۳۵ دهیاری در سال ۱۴۰۰ درجه‌بندی شدند / درجه بندی ۹۲درصد دهیاری‌های کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛ علی قربانی با بیان این مطلب،‌ درجه‌بندی دهیاری‌ها را عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها دانست که می‌تواند نحوه فعالیت دهیاری‌ها، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد و . . . را نظام بخشد.
 
وی در ادامه تشریح نمود: درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۶ بر اساس دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها آغاز و تاکنون ۳۴ هزار و ۶۲۲ دهیاری، از مجموع ۳۷ هزارو ۶۰۵ دهیاری دارای مجوز، درجه‌بندی شده‌اند که بیش از ۹۲درصد از دهیاری‌های کل کشور را شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هر دهیاری از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شود، گفت: ۲۴درصد از دهیاری‌ها دارای درجه یک، ۴۲.۵درصد دارای درجه دو، ۱۵.۵ درصد درجه سه، ۹.۵ درصد درجه چهار، ۶.۵درصد دارای درجه پنج و ۲درصد داری درجه شش می‌باشند.
 
قربانی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در تعیین میزان حقوق و مزایای دهیار مؤثر بوده و همچنین در صورت ابلاغ تشکیلات سازمانی دهیاری‌ها، در بکارگیری تعداد نیروهای شاغل در دهیاری‌ها مؤثر می‌باشد، لازم است استانداری‌ها فهرست دهیاری‌های واجد شرایط خود را جهت تعیین و یا ارتقا درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء نموده و به معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند. 
 
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.