×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

گروه‌های جهادی برای آبرسانی به روستاها فعال شوند

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کازرون، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: مساجد به برکت ماه رمضان سرشار از حضور مؤمنین و وعظ علما و روحانیون و برگزاری سفره‌های کمک به نیازمندان است که به لطف خداوند ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به احتمال عدم توانایی روزه‌گرفتن برخی افراد و لزوم پرداخت کفاره روزه گفت: نیکوست که برای کفاره، یک وعده (مد) طعام به فقیر بدهیم. سعی کنیم برای ادای کفاره روزه گرفته نشده، با تهیه و توزیع وعده غذا به فقیر جبران کنیم و محدود به حجم اندک آرد و گندم نمانیم که این حداقل میزان کفاره است.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به بارش اندک باران در زمستان گذشته و احتمال کم‌آبی در تابستان پیش‌رو گفت: زمستان کم بارانی را سپری کردیم که امیدواریم مشکلات آب آشامیدنی به لطف خدا حل شود. احتمالاً تابستانی داریم که در آن شاید برخی روستاها همچون سرمشهد، فامور و برخی دیگر از روستاهای بالاده و کمارج دچار کم آبی شوند. لذا درخواستم این است که مشکل را صرفاً برعهده دهیاران و شوراها نگذاریم، بلکه باید گروه‌های جهادی با کمک سپاه و ارتش فعال شوند و به روستاها آبرسانی گردد.

حجت الاسلام صباحی در ادامه با اشاره به شهادت طلاب جهادی در صحن حرم رضوی به دست وهابیت گفت: فضای کشور عطرآگین به کبوترانی است که از صحن حرم امام رضا (ع) پر کشیدند. همیشه از بین گروه‌های جهادی عزیزانی پر می کشند که پیشکسوت این شهادت روحانیت است که همیشه سنگ صبور جامعه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از روحانیون جهادی که شهید شد، ۲۰ ضربه چاقو از قاتل وهابی خورد، اظهار داشت: این اقدام وحشیانه قاتل، خوراک‌سازی برای رسانه دشمن داشت که اولین خوراک برای دشمن ایجاد تفرقه در جبهه مقاومت و اختلاف بین شیعه و سنی و یا ایرانی و افغانستانی است. دشمن به دنبال ایجاد آشوب و تفرقه است که مذهب‌کشی و مسلمان‌کشی راه بیفتد.

امام جمعه کازرون با تاکید بر حفظ اتحاد و برادری بین مردم ایران و افغانستان ادامه داد: این درحالی است که تعداد شهدای دفاع مقدس از بین مهاجرین افغانستانی که در مقابل عراق و برای حفظ خاک ایران جنگیدند تا ۳۵۰۰ شهید گفته شده است. مردم ایران دلاورمردی مردم افغانستان را در دفاع مقدس و دفاع از حرم فراموش نمی‌کنند.

او ضمن بیان اینکه شهیدان حرم رضوی جرمشان پوشیدن لباس پیامبر بود که البته مردم به خوبی وارد صحنه شده و قاتل را دستگیر کردند؛ به شهادت روحانیت به دست فرقه‌های انحرافی اشاره کرد و گفت: در کازرون خودمان هم عزیزترین شخصمان که امام جمعه محبوبمان شهید حجت‌الاسلام خرسند بود، به شهادت رسیدند و هدف فرقه انحرافی قرار گرفتند.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه افق حوزه‌های علمیه با خون شهدا لاله‌گون است، به بیان برخی فعالیت‌های اقشار مختلف گروه‌های جهادی در کازرون از جمله قشر روحانیت پرداخت: در شهر خودمان، اعضای گروه‌های و نیروهای اردوهای جهادی خدماتی ارائه دادند که خیلی‌ها بی‌خبرند. به طور مثال زمانی که کمتر کسی جرأت نزدیک شدن به بیماران کرونایی داشت، گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان نزدیک می‌شدند و یا برای غسل فوتی‌های کرونایی فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: همچنین کمک به تهیه و تولید دستکش و ماسک و یا برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی در مساجد طی ایام آنلاین بودن مدارس توسط گروه‌های جهادی و طلاب، همچنین حضور در مناطق محروم و انجام کارهای جهادی فرهنگی، علمی، و عمرانی از جمله این موارد است.

حجت‌الاسلام صباحی در پایان ضمن تاکید بر حفظ وحدت با برادران افغانستانی و جدا کردن حساب وهابیت با آنها و اهل سنت، گفت: همه اهل سنت این اقدام بی رحمانه را محکوم کردند. برادران اهل سنت و افغانستان در کنار ما هستند و ما برادریم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.