×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایجاد ارزش افزوده در بافت مسکونی مجاور خیالستان زندگی

به گزارش شهر، پروژه خیالستان زندگی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد دسترسی‌های محلی و تسهیل دسترسی به ایستگاه مترو در محله‌های سبلان، تسلیحات و لشگر طراحی و وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شد.

این پروژه با پیوند عرصه‌های شهری مجاور بزرگراه امام علی(ع) و ایجاد کاربری‌های متنوع پیاده محور، در بخش حد فاصل پل‌های خیابان شهید حیدری تا خیابان فتاحی در حال اجرا بوده و در ارتباط مستقیم با محله سبلان و محله لشگر و ارتباط غیرمستقیم با محله‌های تسلیحات و وحیدیه است.

این دو محور، با عرشه‌ای از پل به فاصله حدود ۱۹ هزار متر مربع، روی بزرگراه امام علی(ع) به هم پیوند می‌خورد. این پروژه فرامنطقه‌ای و ایده جدید و متفاوتی است و برای اجرای این طرح، همه جهات از جمله نما، پوشش گیاهی، دسترسی و ایجاد امنیت لازم بررسی و پیش بینی شده طبق برنامه ریزی ها تا پایان ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری می رسد.

پروژه ای بی همتا در ایران

اجرای طرح خیالستان زندگی برای از میان برداشتن پیوندهای گسست محله‌ای در منطقه ۸ طراحی و اجرا شد. این طرح با خلاقیتی کم‌نظیر، بدون نیاز به تملک زمین، ۱۹ هزار متر مربع فضای سبز را در اختیار شهر قرار خواهد داد. این طرح در حالی به مرحله عملیاتی رسیده که منطقه ۸ با تراکم زیاد جمعیت، دارای کمبود فضای سبز برای شهروندان است؛ بنابراین تلاش شده که با رویکردهای جدید، اقدامات مناسبی در جهت رفع این مشکلات از سوی مدیریت شهری انجام شود.

در حقیقت پروژه خیالستان زندگی پروژه فرامنطقه ای برای رفاه و آسایش شهروندان است. طرح خیالستان زندگی حد فاصل پل ستاری تا پل حیدری به اجرا درآمده است و در ارتباط با محله‌های سبلان، محله لشگر، تسلیحات و وحیدیه است. این طرح، پروژه ای فرامنطقه ای قرار است به صورت پل، با مساحت ۲۵ هزار متر مربع اجرا شده است. خیالستان زندگی، پروژه ای خلاقانه، با معماری بی نظیر و المان های جذاب، برای اولین بار در ایران و در این محله ها اجرا شده و می تواند به الگویی از پروژه های شهری با نگاه انسان محور در کشور تبدیل شود.

کاربری‌های متنوعی بر پروژه خیالستان زندگی پیش بینی شده است. ابتدا و انتهای پروژه کاربری تجاری دارد که سبب ایجاد ارزش افزوده‌ برای بافت‌های مسکونی مجاور پروژه می‌شود. ایجاد میدانگاه‌ها برای تعاملات اجتماعی شهروندان، مسیر دوچرخه و پیاده روی، بازار گل و گیاه، زمین بازی برای کودکان، فضای رویدادهای شهری، فضای ویژه سالمندان، فضای خدماتی نظیر بانک، داروخانه، اغذیه فروشی و … از جمله کاربری‌های پیش بینی شده روی این زیست پل هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.