×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تاکید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر طی شدن فرآیند قانونی تصویب بودجه ۱۴۰۱ دهیاری‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ علی قربانی معاون امور دهیاری ها در این زمینه گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استناد ماده ۳۵ آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها درهر سال همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی دولت در زمینه توسعه روستاها و با توجه به میزان و سهم دهیاری‌ها از محل‌های قانونی منابع و اعتبارات ملی و استانی و اولویت‌های عمرانی و خدماتی روستاها، بخشنامه بودجه دهیاری‌ها را به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌نماید. 

وی ادامه داد: به استناد مواد مندرج در بخش هفتم فصل دوم آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها، نهادهای مذکور موظفند کلیه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات خود را در قالب بودجه سنواتی پیش‌بینی نمایند. بر این اساس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای وظایف قانونی خود و تکلیف ماده ۳۵ آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها به منظور پیشبرد امور روستا و انتظام بخشی به عملیات مالی دهیاری‌ها در هر سال بخشنامه بودجه دهیاری‌ها را در قالب سیاست‌ها و راهبردها، ضوابط تهیه و تنظم، اجرا و نظارت، تهیه و به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ می‌نماید.

معاون امور دهیاری‌ها افزود: همواره در تنظیم بخشنامه بودجه دهیاری‌ها به عنوان برنامه جامع مالی نهادهای مذکور تلاش شده است کلیه منابع و درآمدهای ملی و محلی دهیاری‌ها و ملاحظات هزینه‌های جاری و عمرانی مرتبط با وظایف قانونی و امور محوله به دهیاری‌ها پیش‌بینی و ضوابط و محل‌های هزینه‌کرد برخی از موارد تعیین و ابلاغ شود. همچنین به منظور افزایش کارآیی و اثربخشی منابع و اعتبارات دهیاری‌ها، تلاش شده است با برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی لازم، نهادهای مذکور را به سمت ایجاد درآمد پایدار و کاهش اتکا به اعتبارات پرداختی و کمک‌های دولتی هدایت نموده تا با بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای روستاها، زمینه‌های ایجاد درآمدهای محلی و اشتغالزایی در روستاها فراهم گردد.

قربانی گفت: شناسایی دقیق منابع و پیش‌بینی منطقی درآمدها و همچنین هزینه‌کرد اعتبارات در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط توسط دهیاری‌ها، از مهمترین موضوعات و اولویت‌های این معاونت است که تنظیم بودجه متعادل و مبتنی‌بر واقعیت دهیاری‌ها، ضمن تحقق اهداف مذکور، منجر به کاهش میزان محرومیت‌ و توسعه همه‌جانبه روستاها بر پایه ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌گردد.    
 
وی در پایان تأکید کرد: پیرو ابلاغ بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ دهیاری‌ها در آذرماه سال گذشته از سوی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مطابق با مواد آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها، فرآیند تهیه و تنظیم، بررسی و تصویب شورای اسلامی روستا و تأیید مراجع ذیصلاح می‌بایست حداکثر تا پایان اسفندماه سال قبل انجام شده باشد. از این رو به منظور تأکید بر طی شدن مراحل قانونی بودجه مصوب ۱۴۰۱ دهیاری‌ها و اطمینان‌بخشی از انجام موضوع در استان‌ها، مکاتبه‌ای (شماره و تاریخ ابلاغیه: ۱۱۲۳ مورخ ۱۴۰۱.۱.۱۵) با معاونین امور عمرانی استانداری‌ها جهت بررسی و پیگیری طی شدن مراحل مذکور صورت پذیرفت.
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.