×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که شروع یک اوج گرفتن مجدد است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در جشن ملی پرچم (بزرگداشت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران) گفت: ۴۳ سال پیش اتفاق بسیار بزرگی را در ایران اسلامی شاهد بودیم و امروز به بهانه روز جمهوری اسلامی، جشن پرچم را برگزار می‌کنیم؛ پرچم و سرود هر ملت نشانگر آرمان‌ها و مکنونات قلبی آن ملت است و پرچم جمهوری اسلامی ایران با رنگ سبز؛ نشاط، جوانی و ثبات و با رنگ سفید؛ صلح و دوستی و با رنگ قرمز؛ اقتدار و ماندگاری را به نمایش می‌گذارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی پس از انقلاب شکوهمندش، شاهد رفراندوم بزرگ مردمی بودیم؛ انقلابی که اثرات آن را در سایر نقاط جهان می‌بینیم؛ اگر از انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه به عنوان منشأ تمدن غربی یاد می‌کنند و اگر از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به عنوان شکل گیری قطب جدید در جهان یاد می‌شود، انقلاب اسلامی نیز از انقلاب‌های بزرگی است که اثرات جهانی و منطقه‌ای آن قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: این انقلاب تنها انقلابی است که رفراندم و خواست مردم برای تشکیل حکومت بعد از انقلاب در آن رخ داد و مردم بر نوع حکومت در اوج محبوبیت رهبری تأیید و تاکید داشتند.

با پیروزی انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی بر پایه اسلام شکل گرفت

زاکانی گفت: ۱۲ فروردین ۵۸ یوم الله نام گرفت، چرا که پرونده ۲۵۰۰ سال رژیم ستمشاهی در ایران بسته شد، آنچه در ۲۵۰۰ سال در ایران رقم می‌خورد، پادشاهی و حکومت‌های موروثی بود، اما در جمهوری اسلامی با رأی مردم این پرونده بسته شد و مردم سالاری دینی بر پایه اسلام شکل گرفت، هم از استبداد دوری جسته شد و هم نه به استکبار، محل تفاهم قرار گرفت.

توجه به عدالت معنویت و پیشرفت نهفته در دل شعار مردم در دوران انقلاب بود

شهردار تهران ادامه داد: شعارهای این نظام اسلامی ماندگار است؛ مردم در دوره انقلاب اسلامی شعار استقلال و آزادی را سر می‌دادند و توجه به عدالت، معنویت و پیشرفت نیز مقصود مردم بود؛ این موضوعات ۴۳ سال مورد تاکید بوده و با این تاکید و اصرار مردم این مسیر با وفاداری به آرمان‌ها طی شد؛ البته این تاکید خواست کسانی که به دنبال سلطه بر دیگران هستند، نیست.

نفی سلطه‌پذیری در انقلاب اسلامی یک اصل است

وی بیان کرد: نفی سلطه پذیری برای ما یک اصل است و جمهوری اسلامی متعهد به این موضوع است لذا برخی‌ها با تحریم و تهدید از مردم ما انتقام می‌گیرند.

زاکانی یادآور شد: با این حال شعارهای انقلاب مورد پسند جامعه جهانی و منطقه قرار گرفت و رفتارهای ما نیز عاری از هر تناقضی بود؛ در جنگ دوم جهانی ۷۵ تا ۸۰ میلیون نفر کشته شدند اما علیرغم شعار آزادی تحقیق در رابطه با آن را ممنوع کردند اما ما این آزادی گزینشی را نمی‌پسندیم.

شهردار تهران عنوان کرد: امروز ما را از برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای محروم می‌کنند و انتظار دارند ایران اسلامی از حداقل‌های خودش که بر پایه دانش بومی خود به دست آورده دست بردارد اما یک رژیم غاصب که صدها کلاهک هسته‌ای دارد به حال خود رها می‌شود.

نامگذاری امسال نقطه آغازی است که با تمام ظرفیت‌ها بنای رقم خوردن دارد

وی بیان کرد: در منطقه ما یمن مورد تهاجم قرار می‌گیرد و ده‌ها هزار نفر کشته می‌شوند و کشور مهاجم در یک روز ۸۱ نفر را سر می‌برد و اعدام می‌کند اما از مردم یمن، سوریه، عراق و فلسطین حمایت نمی‌شود.

زاکانی اظهار کرد: ما به خداوند بزرگ و مردم عظیم ایران تکیه کردیم و مسیری را دنبال کردیم که با افتخار در نقطه‌ای ایستاده ایم که شروع یک اوج گرفتن مجدد است، نامگذاری امسال توسط رهبری معظم نیز مبنی بر تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نقطه آغازی است که با همه ظرفیت‌ها بنای رقم خوردن دارد.

پیام دوستی، شادی، نشاط و همبستگی برای سایر ملل داریم

شهردار تهران افزود: ایران اسلامی آماده است در تعامل با همه کشورهایی که به مردم و نظام ما احترام می‌گذارند دست دوستی دراز کند و این ظرفیت‌ها را به اشتراک بگذارد؛ امیدواریم با برنامه امروز پیام دوستی، شادی، نشاط و همبستگی را برای سایر ملل داشته باشیم و آرزو کنیم که همه ملت‌های کره خاکی با افتخار در سرنوشت خود دخیل باشند.

در پایان این مراسم بزرگترین، سنگین‌ترین و بلندترین پرچم کشور با ۱۵۰ متر ارتفاع به اهتزاز در آمد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.