×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فاز اول دومین کارخانه نوآوری منطقه ۵ به‌ زودی افتتاح می‌شود/ حمایت شهرداری از اکوسیستم‌های نوآوری

احسان شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره‌ رویکرد تبدیل تهران به شهر فناور و دانش بنیان و به کارگیری فناوری های نوین در شهرداری تهران با اشاره به نام گذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: از اواخر سال گذشته، با سرمایه گذاری بانک تجارت، پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری و با نگاه ویژه به منظور تسهیل در فرآیند صدور مجوزها در شهرداری منطقه پنج تهران، امکانی فراهم شد تا فاز اول دومین کارخانه نوآوری تهران در این منطقه آماده افتتاح شود.

وی با بیان اینکه، دومین کارخانه نوآوری منطقه ۵، در محل کارخانه متروکه شوکوپارس در زمینی به وسعت شش هزار متر مربع فعال خواهد شد، عنوان کرد: این مجموعه به عنوان کارخانه شوکوپارس درسال ۱۳۴۱ ساخته شده و با انتقال خط تولید به خارج از تهران؛ از سال ۱۳۸۷ متروکه بوده است. در اولین فاز ۹۰۰ متر مربع آماده بهره برداری و استقرار شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

شریفی افزود: شهرداری تهران با چنین اقداماتی حمایت عملی از اکوسیستم های نوآوری در شهر تهران به عنوان مهم ترین زیرساخت های حمایتی از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها را ابراز می کند. در واقع فلسفه وجودی کارخانه های نوآوری، به عنوان مرکزی برای حمایت از محصولات نوآورانه یا دانش بنیان، ایجاد امکان و تسهیلاتی در داخل شهر تهران است تا استارتاپ های نوآورانه برای راه اندازی اکوسیستم های خود، محیط توسعه کسب و کار داشته باشند.

شهردار منطقه ۵ در پایان یادآور شد: رویکردی که می توان از آن به عنوان انقلاب فناوری یاد کرد و بخشی از مشکلات فضایی این فعالیت ها را حل نمود، تبدیل کارخانه های قدیمی به کارخانه های فناوری پایه و استقرار فناوران و دانش پژوهان جوان به جای کارگران سنتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.