×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توضیحات آبفای قزوین در خصوص تامین آب یکی از روستاهای طارم سفلی

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی با اعلام مطلب فوق پس از بازنشر مطالبی در خصوصی دشواری اهالی روستای عمقین برای دسترسی به آب شرب، افزود: این شرکت در سال جاری برای طرح خرید برق و تجهیز چاه روستای عمقین بخش طارم سفلی شهرستان قزوین که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اقدام نموده و با جذب اعتبار مناسب، این پروژه تکمیل می شود.

این مسوول گفت: منبع تامین آب روستای عمقین یک چشمه به فاصله ۱۵۰۰ متری از روستا است که کار اصلاح آن انجام شده اما به دلیل برودت هوا در روزهای اخیر، مسیر آن از سرچشمه دچار یخ زدگی شده بود که با تلاش عوامل شرکت آبفا، مرتفع و هم اکنون آب وارد مدار شده است.

وی در خصوص چگونگی تامین آب این روستا ادامه داد: از سویی کار اصلاح شبکه روستا به طول دو و نیم کیلومتر نیز انجام شده و در سال گذشته با توجه به کمبود بارندگی ها و کاهش آبدهی چشمه،نسبت به  بهسازی چشمه و همچنین حفر چاه اقدام شده و خط انتقال آن به طول ۱۴۰۰ متر تا مخزن انجام شده است.

بیرنوندی همچنین تصریح کرد: از سویی برای اصلاح خط انتقال چشمه شماره ۲ روستا نیز به میزان ۲ کیلومتر لوله در اختیار شورای اسلامی روستا نیز قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت برای رفع محرومیت از روستاها اعتبارهای خوبی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح روستاهای استان در سال گذشته اختصاص یافته و هدف شرکت نیز رفع مشکلات در کوتاه مدت و بلند مدت و بر اساس اولویت ها بوده است که در همین زمینه در سال گذشته ۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۷ کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح روستاها توسعه و اصلاح داده شده و نیز ۱۷ باب مخزن با حجم ۲۶۰۰ مترمکعب احداث و ۷ حلقه چاه عمیق نیز حفر و تجهیز شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین توضیح داد که تیم های رفع حوادث این شرکت به صورت شبانه روزی در تمامی نقاط شهری و روستایی استان به ارائه خدمت پرداخته و حتی در روزهای تعطیلی نوروز نیز کشیک های ویژه در این زمینه برقرار شده است.

وی در پایان گفت: مشترکین می توانند در صورت بروز هرگونه حادثه،مراتب را از طریق تلفن ۱۲۲ یا ادارات آب و فاضلاب شهرستان مربوطه و علاوه بر این در روستاها از طریق آبداران پیگیری نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.