×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازدید سخنگوی دولت از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، علی بهادری جهرمی افزود: شور و نشاط میان مردم و امید و پویایی در جامعه دستاورد این جلسات و همکاری ها و هماهنگی ها است، اما بُعد دیگر ‌تاثیر سفرهای نوروزی چرخه اقتصادی است که به رونق در صنعت گردشگری منجر شد و باعث رونق اقتصادی در زندگی مردم در شهرهای مسافر پذیر شده است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: توزیع سفر و اینکه تهران و موزه‌های آن شلوغ است تدبیر و ابتکار خوبی بود. در ایام نوروز تهران را شلوغ ندیده بودیم. این اتفاق نشان از موفقیت طرح توزیع مکانی است که امیدوارم توزیع زمانی سفر هم با همین رویکرد و ثبات و حمایت دولت شکل بگیرد. 

وی تصریح کرد: توزیع مکانی سفر باعث توجه ویژه به ظرفیت‌های مغفول فرهنگی و اقتصادی مناطق می شود که قطعا چرخه اقتصادی این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد خورد و  توزیع مکانی سفر باعث می‌شود استان‌هایی که کمتر از ظرفیت گردشگری دارد از آنها بهره وری بیشتری صورت گیرد.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور هم در این جلسه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اشاره نمود و گفت: اهم اقدامات ستادی در این موصوع شامل پیگیری، رصد و پایش برگزاری مستمرّ جلسات ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سطح استان ها و شهرستان‌های تابعه و پیگیری اهداف و وظایف آن مطابق با مصوبه هیئت محترم وزیران در این زمینه  و اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر و ارایه به هنگام آمار و گزارش‌های درخواستی بوده و تاکنون بیش از ١٢٠٠ جلسه ستادی در سطح استانها و شهرستانها تشکیل شده است.

وی همچنین به اجرای طرح ملی استقبال از بهار برای هماهنگی امور عمرانی و زیرساختی ازجمله ساماندهی معابر، مبلمان، سیما و منظر شهرها و روستاها و ایجاد آرامش و زیبایی بصری برای گردشگران، آمادگی شبانه‌روزی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مهیّا نمودن فضاهای گردشگری، بوستان‌ها و اماکن عمومی برای بهره‌برداری مسافران نوروزی و شهروندان و در صورت لزوم ایجاد شرایط اسکان موقت و اضطراری، توقف فعالیت‌‌های عمرانی غیرضرور درصورت ایجاد مزاحمت برای مسافرین و گردشگران، انجام پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشایی سریع مسیر‌ها و امدادرسانی به مسافران با توجه به احتمال برودت هوا و بارش برف و باران‌ اشاره کرد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور همچنین به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی ازجمله برگزاری نوروزگاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و انجام تدابیر امنیتی و انتظامی برای تأمین امنیت عمومی در مسیر‌ها و راه‌های مواصلاتی و محیط‌ شهرها و روستاها، پارک‌ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی، تفریحی رفاهی، اقامتی و مقاصد گردشگری، افزایش گشت‌های مراقبتی برای تأمین امنیت اماکن مسکونی، تجاری، خدماتی و بویژه مناطق تفریحی و گردشگری اشاره کرد.

در این جلسه همچنین استانداران و مسئولان استانهای قم، ایلام، فارس، کردستان، آذربایجان‌شرقی آمار و اطلاعات تردد وسایل نقلیه و ضریب اشغال در مراکز اقامتی حوادث و تلفات تصادفات ارایه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.