×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ارتقای شاخص‌های کیفی سکونت و رونق ساخت و ساز؛ مهمترین اهداف قرارگاه جهادی مسکن

به گزارش خبرنگار شهر: حمیدرضا صارمی با اشاره به اینکه مهمترین اهدف قرارگاه جهادی مسکن ارتقای شاخص‌های کیفی سکونت در تهران ورونق ساخت و ساز است، افزود: به‌رغم اینکه سازمان نوسازی شهر تهران متولی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری است، اما قرارگاه جهادی به دلیل اینکه در سطح بالاتری قرار دارد، علاوه براینکه وظایف خود را در حوزه بافت‌های مسکونی و ناکارآمد انجام می‌دهد، از  افزایش فرسودگی سایر محلات و مناطق دیگری شهری نیز ممانعت می‌کند.

صارمی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته روند نوسازی در شهر تهران کُند شده بود، ادامه داد: روند نوسازی در تهران با توجه به بالا بودن نرخ تخریب و استهلاک در پایتخت کند شده است؛ قرارگاه جهادی مسکن این وظیفه را دارد که همزمان در دو حوزه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اقدامات لازم را انجام داده و سرعت نوسازی را در مناطق پایتخت بالا ببرد.

معاون شهردار تهران افزود: همچنین قرارگاه مسکن در نظر دارد تا در سایر مناطق و محله‌های شهری نیز با ارائه مشوق‌ها و تسهیلات لازم شهروندان را پای کار بیاورند و با استفاده از ظرفیت مردمی میزان ساخت و ساز را به حداقل سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت برساند.

وی با اشاره به چشم انداز قرارگاه جهادی مسکن یادآور شد: نخستین گام قرارگاه این است که تهران را به سمت ارتقای شاخص‌های کیفی سکونت سوق دهد. دومین گام رونق ساخت و سازی شهری است که به تبع آن نه تنها نیاز شهروندان به مسکن برطرف می شود، بلکه قیمت مسکن متعادل شده و این رویکرد روی بسیاری از متغیرهای شهری نیز اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.