×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

از برگزاری تورهای تهرانگردی تا  راه‌اندازی کاروان‌های شادی در پایتخت

مهرشاد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار شهر با اشاره به برنامه های متنوع تهرانگردی شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروز گفت: ستاد گردشگری شهر تهران امسال سعی کرده تا تمامی برنامه های گردشگری ویژه عید شهرداری تهران و سایر نهادها را روی سامانه visit.thehran.ir قرار دهد.

وی ادامه داد: همکاری ستاد گردشگری با آژانس های مسافرتی مانند معرفی تورهای ویژه گردشگری در شهر تهران روی این سامانه باعث می شود تا شهروندان با مراجه به سایت مذکور ضمن آشنایی با این تورها و جاذبه های گردشگری شهر تهران امکان خرید و رزو این برنامه های فرهنگی و تفریحی را داشته باشند.

رئیس  ستاد گردشگری شهر تهران افزود: ستاد گردشگری شهر تهران همچنین ۳ ویژه نامه را تحت عنوان روایت تهران  با موضوعاتی مانند روایت لاله زار به عنوان نخستین راسته فرهنگی و هنری شهر تهران، روایت شمیران نو به عنوان نخستین جاده گردشگری و خوش آب و هوای شهر تهران و قصه ۷ را منتشر کرده و نسخه الکترونیکی آن را روی سایت visit.thehran.ir قرار داده است.

وی بیان کرد: بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری مناطق شهر تهران از دیگر برنامه های ستاد گردشگری است که به این منظور در مناطق ۱، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۲۲ اتوبوس های گردشگری مستقر شده اند تا شهروندان را به صورت رایگان در مسیرهای گردشگری جابجا کنند.

به گفته مهرشاد کاظمی؛ همچنین ۱۰ اتوبوس گردشگری نیز ستاد در نظر گرفته تا تور حرم تا حرم را برگزار کند. در مسیر این تور ویژه که از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع در شهر ری و منطقه ۲۰ شروع می شود، بازدید کنندگان به میدان توپخانه می روند و بعد از بازدید از امکان تاریخی این محدوده روانه امامزاده صالح(ع) واقع در منطقه یک می شوند.

وی یادآور شد: این تورها تا ۱۲ فروردین هر روز اجرا می شود و متقاضیان با مراجعه به سایت visit.thehran.ir می توانند از ساعات حرکت اتوبوس های گردشگری مطلع شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران تاکید کرد: برپایی کاروان های شادی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران از دیگر برنامه های گردشگری در ایام عید نوروز است. همچنین در برخی از مناطق نمایشگاه اقوام و همچنین صنایع دستی برپا می شود.

وی افزود: جالب است بدانید که نوروزگاه ویژه کشور افعانستان نیز در منطقه۱۱  تهران برپا می شود که علاقه مندان به آیین نوروز در کشورهای فارسی زبان می توانند از این نوروزگاه دیدن کنند.

کاظمی بیان کرد: ستاد گردشگری شهر تهران برای شهروندان و گردشگران مسابقاتی را با موضوع نوروز، جاذبه های گردشگری، آیین های این ایام و خاطرات نوروزی در نظر گرفته است. این مسابقات در قالب فیلم، عکس، کاریکاتور و خاطره نویسی برگزار می شود. قرار است به ۷ اثر برگزیده نیز جوایزی اهدا شود.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای گردشگران ورودی شهر تهران بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی تهران در پارک ها و بوستان های ورودی شهر ازدیگر برنامه های گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۱ است که این طرح با همکاری سازمان پارک هاو فضای سبز شهرداری تهران برگزار می شود.

به گفته مهرشاد کاظمی؛ در کنار اجرای برنامه نوروزخوانی در سطح شهر، شهروندان و گردشگران می توانند از موزه های تحت پوشش وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین ۶۴ موزه تحت پوشش شهرداری تهران از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بازدید کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.