×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تزریق امید در جامعه با خدمت و کارآمدی/ فرهنگ شهادت را با عمل‌مان ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران – دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰- با اشاره به اینکه روز گذشته روز شهید بود و امروز به یاد شهدا به استقبال حضرت علی اکبر(ع) و میلاد آن حضرت رفتیم که گل سرسبد شهدا است، اظهار کرد: سوالی که به ذهن ما می آید این است که چرا باید مکررا یاد شهدا را زنده نگه داریم؟ از ۷۷ سال پیش که جنگ جهانی دوم پایان یافت، دو رقیب به عنوان شوروی و آمریکا با هم دعوا داشتند، به جز موقعی که انقلاب بنای پیروزی داشت و این مهم رقم خورد و آنها تنها بر سر مواجهه با انقلاب با هم تفاهم داشتند. در جنگ تحمیلی نیز جنایت ها و اقداماتی انجام دادند تا این انقلاب نضج نگیرد و به حیات خود ادامه ندهد. 

وی افزود: سال ۷۰ که شوروی فروپاشید و بوش پدر نظریه نظم نوین جهانی را مطرح کرد، تنها صدای حقی که از جهان بلند می شد، صدای جمهوری اسلامی بود؛ سال ۸۰ بعد از آنکه ۱۰ سال تلاش آنها نتیجه نداشت، عملا وارد میدان شدند و در افغانستان و عراق مستقیم دخالت کردند. به طوری که نقشه ای را برای این منطقه ترسیم کردند تا بتوانند همه کشورها را بر مدار تفکر خودشان سامان دهند و آمریکا تحت عنوان خاورمیانه بزرگ این کشورها را بر اساس تفکرات خود متحول کند و حمله به برج های دوقلوی آمریکا بهانه این کار بود.  

زاکانی ادامه داد: دشمنان تا امروز شکست خوردند و هر بار که به غزه حمله کردند نیز شکست خوردند؛ وقتی سال ۸۵ در لبنان ابهت اسرائیل شکست و در جنگ ۳۳ روزه رزمندگان حزب الله پیشانی غده سرطانی منطقه را به خاک مالیدند، سیدحسن نصرالله سفری به تهران داشت و ما توفیق دیداری با ایشان داشتیم؛ در آن دیدار ایشان خاطره ای تعریف کرد با این موضوع که یک فرد سرمایه دار و متمولی در لبنان داریم که امکانات و سرمایه زیادی را برای جنگ با اسرائیل به میدان آورد و در طول جنگ ۳۳ روزه، همه امکانات این فرد توسط اسرائیل نابود شد؛ بعد از جنگ و پیروزی حزب الله ایشان را درهم و ناراحت و به هم ریخته دیدیم؛ با خود گفتیم به دلیل نابودی امکاناتش متاثر است و به او دلداری می دادیم اما جواب او این بود که خدا مرا لایق نمی داند چرا که فرزندی در جبهه داشتم که شهید نشده و اگر لایق بودم خداوند فرزندم را به شهادت می پذیرفت.

در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در حال جنگ با دشمنان هستیم

شهردار تهران اضافه کرد: وقتی این موارد را مرور می کنید که از سال ۶۱ که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد و سال ۸۰ از آنجا عقب نشینی کرد، میزان تحمیل خسارت را با میزان مقاومت و دستاوردهای آن برای لبنان مقایسه می کنید می‌بینید که در دوره ذلت و تن دادن به دشمن، تلفات بیشتری شامل حالشان شده، در حالی که در دوره عزت و ماندگاری از شرایط بهتری برخوردار هستند.  

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده ها است، تاکید کرد: در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در حال جنگ با رقبا هستیم اما مهم این است که چه کسی اراده برتر را دارد و دست به ریسمان الهی می اندازد و اینجاست که تفکر و فرهنگ شهید و شهادت آشکار می شود.

زاکانی افزود: تمام تلاش بدخواهان این است که امید را در جامعه بکشند چرا که با امید می‌توان به سمت قله حرکت کرد و به الگو تبدیل شد و جامعه الگو را به جامعه جهانی معرفی کرد. آن موقع است که برای کسانی که سالیان سال مردم را به دنبال سراب می‌کشانند، حرفی برای گفتن خواهیم داشت. 

لزوم توسل به شهدا و الگو گرفتن از آنان

زاکانی عنوان کرد: ما نیز وظیفه داریم از طریق خدمت و کارآمدی، این امید را در جامعه ایجاد کنیم، همچنین باید به جهاد تبیینی که امام و رهبر جامعه مطرح کردند، عمل کنیم و به دیگران بگوییم که چه موفقیت های بزرگی را در سالهای مختلف داشتیم و خدمت به مردم و پیشرفت و آبادانی مادی و معنوی را در کشور و گره از زندگی مردم باز کردن را دنبال نماییم؛ اینجاست که توسل به شهدا و الگو گرفتن از آنها برای ما موضوعیت پیدا می کند. 

شهردار تهران یادآور شد: در ایران با شهدایی مواجهیم که طی ۴۳ سال از لبیکی که گفتند، به همه آنچه از آنها طلب شد ادای دین کردند و به یک اسوه تبدیل شدند؛ بنابراین باید فرهنگ شهادت را در عمل در جامعه ترویج کنیم؛ باید توجه کنیم که اگر شهدا بودند امروز چه می‌کردند و باید همان کارها را امروز انجام دهیم؛ هر کسی باید کلاه خودش را قاضی کند و هر کجا که قرار می‌گیرد به وظایف خود عمل کند. 

به برکت خون شهدا در امنیت به سر می‌بریم

وی خاطرنشان کرد: امروز که در یک محیط ناامن پیرامونی به برکت خون شهدا و قافله سالار شهدای مان حاج قاسم، در امنیت به سر می بریم، آینده درخشانی فرا روی ما قرار دارد؛ مسیری که طی می کنیم عبور و گذر از مشکلات است؛ مثلا دیروز اعلام شد نرخ رشد اقتصادی ۴.۱ درصد است و نسبت به سال قبل رشد کرده، همچنین ناظر به سه ماه اخیر این رشد ۵.۳ درصد است و گره از زندگی مردم حتما باز خواهد شد، اما افرادی هستند که می خواهند مردم را ناامید کنند و آنچه ما را از این مسیر دشوار عبور می دهد، تمسک به فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و مجاهدت و خودباوری و دقت در تامین منافع ملی است. 

برداشتن گام‌های بلند با همکاری دولت و مردم 

زاکانی افزود: امروز باید دولت و مردم در دست هم گام‌های بلندی بردارند، چرا که امروز در منطقه کسی نمی تواند مانع ما شود؛ چندی قبل دشمنان ما یکی از مراکز ما را زدند و مشخص بود که مبدا این حرکت تروریستی از اربیل عراق است و دیدید که چه پاسخ کوبنده و سختی به اسرائیلی ها دادیم؛ تحلیل ها نشان می دهد اسرائیلی ها به خودشان می لرزند چرا که پی برده‌اند که طرف مقابلشان صادق است و وقتی برای انتقام اعلام می‌کند، حتما انتقام می‌گیرد.  

در جنگ اراده‌ها باید اراده ساختن را پیشه کنیم

شهردار تهران گفت: اگر امروز صاحب اقتدار، عزت و شوکت هستیم به برکت شهدا و خانوده آنها است و در جنگ اراده ها باید اراده ساختن و خدمت کردن را پیشه کنیم که اگر این امر محقق شود راهی برای سفسطه جویی دشمنان باقی نخواهد گذاشت؛ باید دست از دنیاطلبی برداریم و اندکی از آنچه شهدا با خدا معامله  کردند را ما با خدا معامله کنیم و اگر در این مسیر حرکت کنیم شهدا حتما دست ما را خواهند گرفت؛ بر همین اساس زنده نگه داشتن یاد شهدا برای ما تذکاری است که ما را از خواب غفلت بیدار می کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.