×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آماده‌سازی بوستان‌های پایتخت برای سال نو/بیش از ۵۰۰ برنامه استقبال از بهار در حال اجرا است

حسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره برنامه های معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برای استقبال از بهار گفت: دستورالعمل آماده سازی پایتخت برای استقبال از بهار به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده و به دنبال آن آماده سازی ۸ ورودی شهر تهران، ارتقاء زیبایی بصری شهر، دیوارنگاری، مرمت و جانمایی نمادهای نوروزی، تعمیر مبلمان شهری و بهسازی معابر سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به آماده سازی بوستان های پایتخت در آستانه سال نو اظهار کرد: مناطق ۲۲ گانه با کاشت گل و درخت در بوستان ها، ایجاد فرش گل در حاشیه بزرگراه ها و معابر اصلی و بهسازی وسایل ورزشی و بازی کودکان در بوستان ها به استقبال بهار می روند.

نظری عنوان کرد: توسعه جنگلکاری در اراضی پیرامون شهر و تحویل نهال به شهروندان از هفته منابع طبیعی در مناطق ۲۲ گانه آغاز شده است؛ همچنین کاشت نهال در منازل شهروندان در دستور کار است و در هفته درختکاری نیز برنامه های ویژه ای اجرا شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بیان کرد: تورهای گردشگری و برنامه های ورزشی، سلامتی، تفریحی و اسکان مهمانان نوروزی نیز از دیگر برنامه های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در نوروز ۱۴۰۱ است. 

وی افزود: در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری برنامه های متنوعی به مناسبت اعیاد ماه شعبان به ویژه روز نیمه شعبان تدارک دیده شده است؛ این برنامه ها با محوریت معاونت های اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود. 

نظری تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی در ایام نوروز را یکی از مسائل مهم برای شهروندان برشمرد و گفت: برقراری گشت های منظم، افزایش ساعات کار روزانه در خطوط دارای تقاضای سفر، استقرار گشت های ثابت و سیار به منظور نظارت بر سرویس رسانی ویژه تفرجگاه ها، افزایش ظرفیت جا به جایی در روزهای پایانی سال با اعزام قطارهای فوق العاده و تسهیلات ویژه در پنجشنبه پایان سال از اهم برنامه های حوزه حمل و نقل است. 

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پایان زیبایی بصری شهر را در ایجاد نشاط شهروندان در آستانه سال نو موثر دانست و افزود: تامین روشنایی، رنگ آمیزی و ایمن سازی و رفع نقص آب نمای بوستان ها، جمع آوری کارگاه های غیر ضروری و ترمیم دیوارهای حائل کارگاهی و نصب بنر در اطراف کارگاه ها با موضوع استقبال از بهار بخشی از اقدامات شهرداری تهران با هدف زیباتر شدن شهر برای استقبال از بهار است. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.