×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد فروشگاه‌های «شهروندمحله»

داود قربانیان در گفت‌وگو با شهر، درباره چگونگی استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت شهروند به منظور بهره وری بیشتر، بیان کرد: هم‌افزایی عامل توانمندی و توسعه در شهروند یا هر سازمان دیگری است. زمانی‌که سازمان‌ها در حوزه ارائه خدمات کنار هم قرار می‌گیرند و منابع، فرصت‌ها و امکانات خودشان را بسیج می‌کنند، توان ارائه خدمات‌شان بیشتر از آن چیزی می‌شود که یک سازمان به تنهایی آن را دارد.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه اضافه کرد: در نتیجه این خروجی تنها در سایه هماهنگی، برنامه ریزی و هم‌افزایی میان سازمانی اتفاق می‌افتد. در مجموعه شهرداری و حوزه خدمات شهری هم این موضوع قابل تحقق است، البته به شرطی‌که ساختارها و سازمان‌ها به لحاظ رویکرد، نظام مدیریتی و برنامه ریزی‌هایشان از یک نظام مشخص، مدون و یکسانی تبعیت کند.

قربانیان با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی در این راستا اجرا شده است، توضیح داد: مرکزی در مجموعه شهرداری ایجاد شده است تا برنامه‌ها، اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را جمع آوری کند و نقاط هم‌پوشانی سازمان‌ها به منظور استفاده از توان و ظرفیت یکدیگر را تدوین و ابلاغ کند.

وی با تأکید براینکه اجرای چنین سیاست‌هایی باعث افزایش کیفیت خدمات و بهره وری خواهد شد، گفت: یکی از این حوزه‌ها سازمان میادین میوه و تره بار است که شهروند می‌تواند از ظرفیت‌های این سازمان استفاده کند.

فروشگاه‌های شهروند در مقیاس محلی

مدیرعامل شرکت شهروند درباره ایجاد «شهروند محله»، بیان کرد: با اجرای این طرح به دنبال حضور در محلات شهر تهران هستیم. این موضوع با جذب سرمایه گذار یا شرکای بازرگانی محلات، اتفاق می‌افتد.

قربانیان در ادامه توضیح داد: فروشگاه‌هایی که قابلیت تأسیس شعبه دارند می‌توانند به شرکت شهروند مراجعه کنند و در قالب قراردادهای مشخص، از برند، کالا و شبکه تأمین شرکت شهروند استفاده کنند؛ درنهایت ما هم در قالب مشارکت با بخش خصوصی، ایفای خدمت و ارائه خدمات می‌کنیم.

وی با بیان اینکه قرار است فروشگاه‌های شهروند در محلات به فروشگاه‌های شهروند کوچک‌تری تبدیل شوند، عنوان کرد: برای مثال ممکن است که تنوع کالای فروشگاه‌های محلی به اندازه فروشگاه بیقهی نباشد اما فروشگاه «شهروند محله» در اندازه کوچک‌تر برای برطرف کردن نیاز محلی ساکنان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهروند در پایان یادآور شد: درحال تدوین آیین‌نامه و مقررات این طرح هستیم؛ مدل حقوقی مشارکت و تضامین در این طرح بسیار حائز اهمیت است تا نفعی از تأمین کننده، شرکت شهروند و مشارکت کننده ضایع نشود. فراخوان برای شناسایی داوطلبان منتشر شده است تا پس از اولویت بندی، مذاکرات انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.